de Cristian Tanase 20 Oct. 2016 1243 |
Organizarea si functionarea Platformei nationale pentru reducerea riscurilor la dezastre a fost reglementata de Executiv, printr-o Hotarare aprobata in sedinta de astazi.
Actul normativ, propus de catre Ministerul Afacerilor Interne, completeaza cadrul legislativ in domeniul reducerii riscului de dezastre in sensul imbunatatirii problematicii managementului situatiilor de urgenta si trecerea la o atitudine proactiva, de prevenire a manifestarii riscurilor ori de limitare a pagubelor potentiale.
Acesta stabileste modul de organizare si functionare a Platformei nationale pentru reducerea riscurilor la dezastre, ca organism in care societatea civila are un rol proactiv in cresterea rezilientei la dezastre, prin implicarea specialistilor in gestionarea eficienta a dezastrelor si in gasirea de solutii. Institutiile responsabile cu implementarea masurilor cuprinse in hotarare sunt ministerele si institutiile publice centrale cu responsabilitati in managementul tipurilor de risc.
Astfel, actul normativ asigura indeplinirea obligatiilor asumate de Romania, la Conferinta Mondiala pentru Reducerea Dezastrelor din Japonia, ca Parte semnatara a Declaratiei de la Hyogo si alinierea la bunele practici ale celor 83 de state care au constituite platforme nationale. Obiectivele si prioritatile de actiune ale Platformei nationale sunt corelate cu cele ale Cadrului de Actiune de la Sendai pentru Reducerea Riscurilor de Dezastre 2015- 2030, care vizeaza, printre altele, continuarea si imbunatatirea Cadrului de Actiune Hyogo.
Platforma nationala asigura indeplinirea in Romania a obiectivelor Strategiei internationale de reducere a riscurilor de dezastre stabilita la nivelul Organizatiei Natiunilor Unite, precum si a politicilor si programelor pe aceasta linie elaborate la nivelul Uniunii Europene, NATO si al celorlalte organisme si organizatii internationale sau regionale la care Romania este parte.
Activitatea Platformei nationale vizeaza urmatoarele directii de actiune:
- cunoasterea si constientizarea tipurilor de risc si a efectelor acestora;
- cresterea capacitatii de gestionare a riscurilor de catre autoritatile administratiei publice prin sustinerea colaborarii interinstitutionale si a implicarii tuturor factorilor interesati;
- incurajarea investitiilor in masuri structurale si nestructurale de reducere a riscului de dezastre si de crestere a rezilientei;
- consolidarea pregatirii fortelor de interventie, in vederea asigurarii unui raspuns eficient la toate nivelurile.
Platforma nationala se compune din Comitetul national pentru situatii speciale de urgenta, la care se adauga grupuri de suport tehnico-stiintific impreuna cu reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, asociatiilor profesionale, sindicatelor, institutiilor de invatamant superior si institutelor de cercetare, institutiilor culturale, ale cultelor si asociatiilor religioase recunoscute potrivit legii si ai mass-media.
Sursa: Gov.ro
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.