Mai putine acte solicitate cetatenilor de catre autoritati. Ce se intampla incepand cu 21 iulie?

de Cristian Tanase 18 Iul. 2025 216

Mai putine acte solicitate cetatenilor de catre autoritati. Ce se intampla incepand cu 21 iulie?
Consiliile judetene si primariile se vor putea inrola, incepand de luni, 21 iulie, in platforma MyEterra, pentru a obtine gratuit, online, extrase de carte funciara pentru informare si extrase din planul cadastral, in cazul imobilelor pentru care cetatenii solicita acte administrative, precum autorizatii de construire, certificate de urbanism etc, a anuntat ministrul Cseke Attila.


”Astfel, reducem birocratia si numarul de acte pe care trebuie sa le depuna cetatenii cand solicita autoritatii locale autorizatii sau alte acte specifice”, a precizat ministrul dezvoltarii.

 

Aceasta este cea de-a treia etapa in procesul de simplificare a emiterii documentelor de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI), dupa ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciara, cele de plan cadastral si cele de prima inregistrare se elibereaza gratuit pentru proprietari, daca solicitantul cere in persoana aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit si online, potrivit Ministerului Dezvoltarii.

 

Pentru a beneficia de noile functionalitati oferite de platforma MyEterra, institutiile administratiei publice locale trebuie sa transmita o cerere, in care sa fie nominalizati reprezentantii autorizati sa acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail catre oficiile judetene de cadastru si publicitate imobiliara, la adresele disponibile in acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.

 

Aceasta facilitate vizeaza simplificarea proceselor administrative si vine in sprijinul cetatenilor care, pana acum, trebuiau sa parcurga individual, pasi suplimentari pentru obtinerea acestor documente. Totodata, masura contribuie la cresterea eficientei institutiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale si de carte funciara.

 

MyEterra este pusa la dispozitie de ANCPI, institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei. Prin intermediul acestei platforme, reprezentantii desemnati ai primariilor si ai consiliilor judetene pot accesa direct si gratuit documentele necesare pentru solutionarea cererilor cetatenilor privind imobilele aflate in proprietate.

 

”Toate aceste masuri au impact direct asupra reducerii birocratiei, cresterii calitatii serviciilor oferite cetatenilor si scurtarii timpilor de interactiune cu autoritatile” – a conchis ministrul Cseke Attila.

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit