Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Noua metodologie pentru certificatele digitale de formare profesionala in cadrul Institutului National de Administratie

de Ioana Stoica 23 Sep. 2020 137

Noua metodologie pentru certificatele digitale de formare profesionala in cadrul Institutului National de Administratie
In Monitorul Oficial nr. 865 din 22 septembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 3.836 din 18 septembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei privind modalitatea de gestionare a certificatelor de absolvire a programelor de formare profesionala organizate de Institutul National de Administratie.


Redam mai jos METODOLOGIA din 18 septembrie 2020 privind modalitatea de gestionare a certificatelor de absolvire a programelor de formare profesionala organizate de Institutul National de Administratie, cu mentiunea ca Anexele sunt atasate ordinului publicat in Monitor.

Articolul 1

Prezenta metodologie reglementeaza modalitatea de gestionare a certificatelor de absolvire obtinute ca urmare a participarii la programele de formare profesionala organizate de Institutul National de Administratie (INA), denumit in continuare Institut, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 23/2016 privind infiintarea Institutului National de Administratie, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 44/2017, cu modificarile ulterioare, de Hotararea Guvernului nr. 645/2020 privind organizarea si functionarea Institutului National de Administratie si de cap. II din Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu completarile ulterioare.

Articolul 2

(1) Atestarea absolvirii unui program de formare profesionala organizat de Institut se face prin certificat digital de absolvire semnat electronic de presedintele Institutului.

(2) Certificatul de absolvire se elibereaza insotit de o anexa, in format digital, denumita supliment descriptiv al certificatului, in care se precizeaza competentele profesionale dobandite, semnata electronic de catre directorul Directiei programe de formare specializata sau, dupa caz, de catre directorul Directiei programe de perfectionare si apoi semnata electronic de presedintele Institutului.


Articolul 3

Se elibereaza certificate de absolvire participantilor care au obtinut minimum nota finala 7 la evaluarea competentelor profesionale.

Articolul 4

Certificatele de absolvire vor fi generate automat din platforma de training INA, in format digital, pe baza notelor finale din catalogul privind evaluarea competentelor profesionale asumate de formatorul care a sustinut modulul/programul si vor avea un cod de tip QR (Quick Response code) distinct, asociat fiecaruia dintre acestea.

Articolul 5

(1) Certificatele de absolvire, precum si suplimentul descriptiv vor fi securizate prin QR codul acestora, care prin scanare va permite vizualizarea emitentului si verificarea continutului, si poarta antetul Institutului National de Administratie.
(2) Modelele certificatelor de absolvire pentru programele de formare specializata si pentru programele de perfectionare, precum si ale suplimentului descriptiv al certificatelor sunt prevazute in anexele nr. 1-4.

Articolul 6
(1) Evidenta eliberarii certificatelor de absolvire pentru participantii la programele de formare specializata se asigura prin urmatoarele documente:

a) registrul de evidenta a programelor de formare specializata, generat automat din platforma de training INA;
b) catalogul de evaluare a participantilor la programele de formare specializata, generat automat din platforma de training INA pe baza notelor acordate de catre formatorul fiecarui modul si care evidentiaza notele obtinute la modulele de formare, precum si nota finala;
c) catalogul de evaluare a participantilor la programul de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, generat automat din platforma de training INA pe baza notelor acordate de catre formatorul fiecarui modul si care evidentiaza notele obtinute la modulele de formare si la evaluarea proiectului de absolvire, precum si nota finala;
d) lista de prezenta pentru programele de formare specializata, generata automat din platforma de training INA;
e) registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor de absolvire pentru programele de formare specializata, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5, care se genereaza automat din platforma de training INA.

(2) Evidenta eliberarii certificatelor de absolvire pentru participantii la programele de perfectionare se asigura prin urmatoarele documente:

a) registrul de evidenta a programelor de perfectionare, generat automat din platforma de training INA;
b) catalogul de evaluare a participantilor la programele de perfectionare, generat automat din platforma de training INA pe baza notelor acordate de catre formatorul programului si care evidentiaza notele obtinute pe parcursul derularii programului, precum si nota finala;
c) lista de prezenta pentru programele de perfectionare, generata automat din platforma de training INA;
d) registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor de absolvire pentru programele de perfectionare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6, generat automat din platforma.

Articolul 7
Documentele prevazute la art. 6 sunt formulare aprobate in cadrul procedurilor operationale ale Institutului, care se completeaza si se gestioneaza conform instructiunilor in vigoare.

Articolul 8

(1) Pe baza catalogului electronic, platforma de training genereaza lista de certificate digitale si suplimentele descriptive ale acestora, in format PDF, care sunt accesibile responsabilului de program in vederea validarii finale: concordanta dintre datele de identificare a absolventului inscrise pe certificat si cele din contul acestuia pentru acces la platforma de training INA. In cazul in care exista neconcordante, responsabilul de program va contacta absolventul, care va face corectiile necesare, si apoi responsabilul de program va genera un nou certificat.

(2) Dupa validarea de catre responsabilul de program, certificatele si suplimentele descriptive ale acestora sunt trecute in lista de semnare pentru directorul Directiei programe de formare specializata sau, dupa caz, de catre directorul Directiei programe de perfectionare, care le semneaza folosind semnatura electronica extinsa, creata cu ajutorul unui certificat digital calificat.

(3) Dupa semnarea suplimentelor descriptive ale certificatelor de catre directorii mentionati la alin. (2), certificatele sunt trecute in lista de semnare pentru presedintele Institutului, care le semneaza folosind semnatura electronica extinsa, creata cu ajutorul unui certificat digital calificat.

(4) Certificatul digital semnat electronic de catre directorii mentionati la alin. (2) si de presedintele Institutului se ataseaza fisierelor private din spatiul de stocare asociat absolventului pentru care a fost emis si este transmis prin e-mail absolventului, cu solicitarea confirmarii de primire.

Articolul 9
In situatia in care un absolvent a pierdut certificatul digital sau nu mai poate sa il vizualizeze si sa il imprime din motive bine intemeiate, acesta solicita printr-o cerere adresata presedintelui Institutului eliberarea unui duplicat. Cererea aprobata de catre presedintele Institutului va fi transmisa directorului Directiei programe de formare specializata sau, dupa caz, directorului Directiei programe de perfectionare, care va intra in arhiva platformei de training INA si va transmite prin email absolventului certificatul solicitat. Totodata, in registrul certificatelor respective, in coloana „Observatii“ se va marca cuvantul „DUPLICAT“.

Articolul 10
(1) In situatia in care datele din certificat sunt eronate, absolventul poate solicita, printr-o cerere adresata presedintelui Institutului, anularea certificatului eronat si eliberarea unui nou certificat. Cererea aprobata de catre presedintele Institutului va fi transmisa directorului Directiei programe de formare specializata sau, dupa caz, directorului Directiei programe de perfectionare, care va intra in arhiva platformei de training INA, va da acces absolventului la platforma de training INA sa isi actualizeze datele personale si va genera un nou certificat, care va urma fluxul de validare, semnare si transmitere ca si certificatul initial. Totodata, in registrul certificatelor respective, in coloana „Observatii“ se va marca cuvantul „ANULAT“.

(2) In cazul certificatelor de absolvire eliberate anterior intrarii in vigoare a prezentei metodologii si restituite pentru date completate incorect, Institutul va anula certificatul si suplimentul descriptiv, dupa caz, prin scrierea cu litere mari, de tipar, pe toata diagonala imprimatului, a cuvantului „ANULAT“, si va elibera un nou certificat si supliment descriptiv, dupa caz, conform modelului aprobat prin metodologia in vigoare la data solicitarii.

(3) In cazul certificatelor de absolvire declarate nule, eliberate anterior intrarii in vigoare a prezentei metodologii, Institutul elibereaza un duplicat al acestora, conform modelului aprobat prin metodologia in vigoare la data solicitarii, intocmit pe baza documentelor aflate in arhiva Institutului, in baza unei cereri scrise a solicitantului.

(4) In cazul certificatelor de la alin. (3), cererea de eliberare a duplicatului este insotita de urmatoarele acte:
a) declaratia scrisa data de titularul certificatului de absolvire in care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, imprejurarile in care acesta a fost pierdut, precum si alte precizari care sa confirme pierderea sau distrugerea certificatului respectiv;
b) dovada declararii nulitatii certificatului de absolvire, care se va face in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a;
c) copie a actului de identitate.

(5) Termenul pentru eliberarea duplicatelor este de 30 de zile de la data inregistrarii cererii.

(6) Duplicatele se elibereaza o singura data, fapt ce se aduce la cunostinta titularilor.

Articolul 11

(1) Pentru programele de formare profesionala, certificatul de absolvire si suplimentul descriptiv se elibereaza in termen de 15 zile de la absolvirea programului, prin transmiterea pe e-mail absolventului de catre responsabilul de program din partea INA. 


(2) Dupa 30 de zile de la terminarea programului, certificatele vor fi stocate digital pe un suport electronic in cadrul arhivei Institutului.

 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016