de Cristian Tanase 22 Feb. 2024 265 |
Va informam ca vanzarile de bunuri de larg consum (FMCG) din Romania au urcat cu 10% in ultimul trimestru din 2023 si cu 15% la nivelul anului trecut, macro-categoriile cu cea mai insemnata crestere fiind bauturile non-alcoolice si produsele de menaj sau ingrijire personala. Concret, peste 41% dintre consumatorii europeni considera ca sunt intr-o situatie mai rea decat erau anul precedent, iar 77% dintre acestia sunt de parere ca de vina sunt costurile mai ridicate de trai, in timp ce 41% pun acest lucru pe seama incetinirii economice, potrivit analizelor NielsenIQ.
In Romania, pentru prima oara in aproape doi ani, volumele pietei de FMCG nu mai sunt in scadere in Q4 2023. Cresterea medie a preturilor bunurilor de larg consum in trimestrul 4 a fost de doar 8,4%, comparativ cu cea din Q1, de 23,2%.
Disparitatile economice intre clasele sociale sunt din ce in ce mai evidente pe tot globul. Desi Europa este un caz putin mai fericit, si aici top 10% cei mai bogati oameni detin 60% din bani, in timp ce palierul de mijloc, care reprezinta 40% din populatie, detine 37%. In America de Nord, spre comparatie, top 10% detine 70%, iar clasa de mijloc doar 28%, in timp ce clasa de jos, cea mai numeroasa, doar 2%, observa Agerpres.
Cresterile salariale au incetinit la randul lor
In Romania, desi inflatia decelereaza, cresterile salariale au incetinit la randul lor, iar puterea de cumparare a romanilor ramane scazuta din cauza decalajului inflatie - salarii de anul trecut.
In topul ingrijorarilor la nivel mondial continua sa se plaseze cresterile de preturi si scaderea economica, urmate de temerile privind escaladarea conflictelor armate si incalzirea globala. In acest context, este interesant de retinut ca starea de bine personala devine din ce in ce mai importanta, urcand 3 locuri in topul preocuparilor consumatorilor globali in ianuarie 2024, fata de iunie 2023.
Precizam si ca 89% dintre consumatorii globali afirma ca, pentru a-si tine cheltuielile sub control, cauta activ cele mai mici preturi. Loialitatea fata de branduri si retaileri este tot mai pusa la incercare: mai mult de 7 din 10 consumatori (74%) sunt dispusi sa schimbe produsele si marcile cumparate de obicei sau chiar sa renunte la anumite produse (72%), iar 65% sunt dispusi sa schimbe si magazinele din care fac cumparaturi, ca strategie de optimizare a cheltuielilor.
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.