de Ioana Stoica 04 Apr. 2014 2269 |
Doriti ca statul sa acopere o parte din cheltuielile salariale pentru 20 de locuri de munca nou infiintate? In acest caz sunteti obligat sa respectati conditiile de rentabilitate si capital social si sa pastrati acele locuri de munca minim cinci ani.
Firmele care primesc finantare de la stat pentru plata cheltuielilor salariale sunt obligate sa mentina deschise pozitiile nou infiintate pe o perioada de cel putin cinci ani.
Statul a convenit in luna februarie, in cadrul discutiilor cu Fondul Monetar International, sa achite jumatate din valoarea totala a cheltuielilor salariale aferente pentru firmele care creeaza minimum 20 de locuri de munca. Statul ar putea suporta de asemenea atat salariul net, cat si taxele aferente, iar schema de ajutor va fi valabila timp de sapte ani, incepand cu 1 iulie 2014.
Vor fi considerate cheltuieli eligibile acele costuri salariale, in limita salariului mediu brut comunicat de Institutul National de Statistica si valabil pentru anul depunerii cererii, inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de locuri de munca.
Ajutorul de stat aferent cheltuielilor eligibile va fi acordat doar daca locurile de munca sunt create direct de un proiect de investitii si dupa data primirii acordului pentru finantare, dar nu mai tarziu de 3 ani de la data finalizarii investitiei.
Vor fi luate in considerare locurile de munca nou-create in cazul in care intre angajati si angajator sau actionarii acestuia nu exista raporturi de munca in ultimele 12 luni dinaintea angajarii.
Vor beneficia de acest ajutor de stat doar acele firme care indeplinesc cumulativ, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, o serie de criterii de eligibilitate, si anume cele care:
- sunt inregistrate potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale;
- intentioneaza sa realizeze o investitie initiala in Romania, in orice sector;
- nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
- nu intra in categoria intreprinderilor in dificultate;
- nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii;
- nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate;
- nu au beneficiat de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale si necorporale in cadrul aceluiasi proiect unic de investitii;
- nu au inchis o activitate identica sau similara in spatiul economic european in cei doi ani care au precedat depunerea cererii de ajutor si, la momentul depunerii cererii;
- nu au planuri concrete de a inchide o astfel de activitate intr-o perioada de doi ani dupa finalizarea investitiei initiale, in regiunea in cauza;
- nu angajeaza salariati disponibilizati de o intreprindere asociat?;
Suplimentar, vor trebui respectate si alte criterii de eligibilitate, respectiv rentabilitatea cifrei de afaceri sa fie mai mare sau egala cu 1% in ultimul exercitiu financiar incheiat, iar firmele sa aiba capitalurile proprii pozitive in ultimul exercitiu financiar incheiat.
Firmele nou-infiintate pot beneficia de ajutor de stat in baza schemei daca la randul lor indeplinesc suplimentar mai multe conditii, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, si anume au capital social subscris varsat in valoare de minimum 20.000 lei, pe care il mentin pana la sfarsitul perioadei de monitorizare, si nu apartin unor actionari care detin sau au detinut in ultimii doi ani anterior depunerii cererii o alta intreprindere inregistrata conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale.

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.