Inventarierea patrimoniului: cum inregistram rezultatele in contabilitate si cum completam procesul verbal de inventariere

de Ana Tudor 07 Oct. 2015 7618

Inventarierea patrimoniului: cum inregistram rezultatele in contabilitate si cum completam procesul verbal de inventariere
Ordonatorul de credite sau persoana responsabila cu gestiunea institutiei publice are obligatia de a inregistra in evidenta tehnico-operativa rezultatele inventarierii patrimoniului.


Inregistrarea rezultatelor inventarierii se va face in termen de cel mult sapte zile lucratoare de la data aprobarii procesului-verbal de inventariere.

Registrul-inventar se va completa in conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991, republicata si cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii
APROBAT

                NUMELE SI PRENUMELE ______________
                            Semnatura__________________________
                            
PROCES VERBAL DE INVENTARIERE
Intocmit azi _____________________


Subsemnatii:
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________

in calitate de membrii ai comisiei de inventariere, numita prin decizia nr.________ din data de _______________ am procedat la inventarierea gestiunii ________________________ , gestionata  de catre _________________________________________ apartinand  _________________________, cu sediul social in localitatea ____________________ str. ____________________ nr. _____, CUI ________________ .

    Inventarierea a inceput la data de _____________ si s-a terminat la data de _____________.

    Toate valorile materiale si banesti aflate in gestiunea inventariata au fost trecute in listele de inventar anexate, in mod corect fara omisiuni.
    In urma inventarierii am procedat la intocmirea listelor de inventariere anexate.
Rezultatele inventarierii:
In urma inventarierii s-au constatat urmatoarele:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
S-au/nu s-au constatat diferente intre soldurile scriptice si cele faptice, respectiv s-au/nu s-au constatat plusuri sau minusuri in gestiune. Deasemenea s-au/nu s-au constatat valori materiale sau banesti depreciate, fara miscare sau cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata.

    ALTE INFORMATII:

ELEMENT
Detaliere
Observatii
Concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate

Propuneri de masuri in legatura cu acestea
Volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata
Propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic,
Propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale
Propuneri de scoatere din evidenta a imobilizarilor necorporale
Propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri
Constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune
Alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate

Informatii complete despre inventarierea patrimoniul gasiti in Consilier Fiscalitatea Institutiilor Publice.
Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.83 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016