Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari - MODIFICARI recente

de Ioana Stoica 21 Feb. 2023 894

Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari - MODIFICARI recente
Doua legi dificile modifica substantial reglementarile in domeniu. S-a schimbat totul in domeniu de la aparitia Legii nr. 196/2018 si a Ordinului nr. 1.058/2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului.


Lucrarea pe stick Asociatiile de proprietari este unica in Romania si este, fara nicio exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:
 

  1.   Drepturile si obligatiile proprietarilor
  2.   Asociatiile de chiriasi, detalii AICI >>>
  3.   Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Adunarea generala, Comitetul executiv etc)
  4.   Atributiile, obligatiile si raspunderea presedintelui, cenzorului, administratorului etc
  5.   Contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice in condominii si ansambluri rezidentiale
  6.   Veniturile si cheltuielile asociatiilor de proprietari


Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu modificarile si completarile ulterioare!
 

Profitati de pretul promotional, redus cu 50%: 125 lei + 5% TVA, COMANDA ACUM >>>

*oferta valabila in limita stocului disponibil, pana la data de 1 martie 2023
 

Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?


Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?

 
Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor legislative, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.

 
Iata cateva dintre prevederile care va privesc in mod direct:
 

1. Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari
 

Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.

 
2. Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
 

Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei. Detalii in lucrarea Asociatiile de proprietari AICI >>> 


 
3. Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului
 

Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. 

 

De ce va este aceasta lucrare atat de utila?

 

Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza careia va desfasurati activitatea.

 

Profitati de pretul promotional, redus cu 50%: 125 lei + 5% TVA, COMANDA ACUM >>>

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016