Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Procedura pentru casarea obiectelor de inventar. Ce prevede Ordinul 2861/2009?

de Cristian Tanase 01 Iun. 2022 1685

Procedura pentru casarea obiectelor de inventar. Ce prevede Ordinul 2861/2009?
Pentru casarea obiectelor de inventar cat si pentru mijloacele fixe trebuie sa urmati procedura din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, (Proces verbal cu constatarea deprecierii si propunerea de casare, aprobarea de catre conducatorul entitatii, stabilirea comisiei care participa la casare) si sa se intocmeasca "Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri si materiale", cod 14-2-3/aA prevazut in OMEF 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.


"Care este procedura pentru casarea bunurile de natura obiectelor de inventar si a imobilizarilor corporale, dupa aprobarea casarii trebuie organizata licitatie, cum le predam?"


Raspunsul specialistilor: 

 

Facem mentiunea ca persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa emita proceduri proprii privind inventarierea, in baza normelor prevazute la art. 1 alin. (1) din OMFP nr.2861/2009, aprobate de ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

 

In ceea ce priveste valorificarea acestora, apreciem ca aceasta se realizeaza cu respectarea HG 841/1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinand institutiilor publice, in conditiile si cu respectarea prevederilor acestui act normativ. Astfel, in anexa nr.2 la acest normativ cuprinde Regulamentul privind valorificarea bunurilor scoase din functiune apartinand institutiilor publice. Potrivit acestui Regulament, pot fi valorificate, prin vanzare la licitatie, bunurile aflate in stare de functionare, dupa indeplinirea conditiilor si a procedurilor prevazute in anexa nr. 1 la hotararea mentionata.

 

Valorificarea prin vanzare a bunurilor care nu mai sunt necesare sau, dupa caz, a materialelor sau pieselor rezultate in urma demolarii sau a dezmembrarii acestora, potrivit legii, aflate in administrarea exclusiva a institutiei publice, se face prin organizarea de licitatie publica deschisa cu strigare.

 

Un raspuns valabil la data de 15.05.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016