Ajutor de deces: cum poti intra in posesia acestei sume de bani si cat valoreaza in 2019

de Mara Dobrin 13 Mar. 2019 2831

Ajutor de deces: cum poti intra in posesia acestei sume de bani si cat valoreaza in 2019
Legea nr. 47/2019 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019, care se aplica din data de 15 martie a.c, stabileste majorarea cuantumului ajutorului de deces in 2019. Castigul salarial mediu brut pe anul 2019 s-a stabilit la nivelul sumei de 5.163 lei, iar Legea nr. 47/2019 a bugetului asigurarilor sociale de stat a fost publicata in Monitorul Oficial cu nr 196 din 12 martie 2019.


Astfel, conform Legii 47/2019 cuantumul ajutorului de deces se stabileste astfel:

a) in cazul asiguratului sau pensionarului, la 5.163 lei;
b) in cazul unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 2.582 lei.
 

 
Au aparut noi modificari in acordarea ajutorului de deces in ca de anul trecut, iar in 2019 acestea sunt in continuare valabile. Asa ca banii sunt acordati de Casa de Pensii, chair daca cel decedat nu era pensionar. Concret, din ianuarie 2018 acest ajutor de deces se acorda tot de Casa de Pensii, si in contextul in care decedatul era un salariat.
 
 
Pana in 2017, Casa de Pensii platea ajutorul de deces doar daca era vorba despre decesul unui pensionar, al sotului sau sotiei unui pensionar.
 
AJUTOR DECES 2019:
 


In 2018, acest ajutor financiar se ridica la suma de 4.162 de lei, asa ca a fost majorat cu aproximativ 1.000 de lei, spre deosebire de 2017.

In februarie 2017, cuantumul ajutorului de deces a fost majorat, asa ca in cazul decesului asiguratului, al pensionarului sau al unui membru al familiei, Legea nr. 7/2017 prevede alte sume de bani, fata de anul trecut. Desigur, pentru a intra in posesia acestei sume de bani este nevoie de o solicitare scrisa si de anumite acte, pentru justificarea cererii.

 

Cum pot obtine ajutorul de deces?

 

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Casei Nationale de Pensii Publice, cererea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la platitorii acestui drept de asigurari sociale, respectiv la casa teritoriala de pensii, daca sustinatorul decedat era pensionar, sau la angajatorul asiguratului decedat.


Ce acte sunt necesare pentru a obtine ajutorul de deces?

Ajutorul de deces se acorda, dupa caz, pe baza urmatoarelor documente:

  •     cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
  •     certificat de deces (original si copie);
  •     act de identitate al solicitantului (original si copie);
  •     acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (original si copie);
  •     dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original si copie);
  •     act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, in cazul copilului inapt in varsta de peste 18 ani (original);
  •     adeverinta care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani urma o forma de invatamant organizata potrivit legii (original).

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.33 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016