Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Functie noua disponibila in Sistemul Dinamic de Achizitii Publice

de Cristian Tanase 12 Mar. 2021 665

Functie noua disponibila in Sistemul Dinamic de Achizitii Publice
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei a anuntat recent ca a fost pusa la dispozitia utilizatorilor o noua functionalitate a platformei SEAP - Sistemul Dinamic de Achizitii Publice, gratuita pentru toti utilizatorii.


Sistemul Dinamic de Achizitii (SAD) este un proces complet electronic, o "piata deschisa'' conceputa pentru a oferi institutiilor publice acces la un grup de operatori economici capabili sa execute activitatile de care acestea au nevoie, iar noua functionalitate este deja disponibila in platforma SEAP, administrata de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), se arata intr-un comunicat al institutiei, citat de Agerpres.
 

"Sistemul dinamic de achizitii publice este o noua functionalitate, 100% electronica si gratuita pentru toti utilizatorii platformei SEAP. Folosind sistemul dinamic de achizitii, institutiile pot gasi mai usor solutii, pot eficientiza contractarea serviciilor care le sunt necesare si se pot adapta nevoilor tot mai complexe ale cetatenilor pe care ii deservesc. Sistemul dinamic confera flexibilitatea necesara institutiilor care vor sa raspunda nevoilor unei societati aflate in continua schimbare", a declarat Octavian Oprea, presedintele interimar al ADR, potrivit aceleiasi surse.


De asemenea, a fost explicat faptul ca SAD este similar cu acordul-cadru, diferenta fiind insa ca noii furnizori, prestatori sau executanti se pot alatura oricand pe durata de implementare a sistemului dinamic.


Prin urmare, potrivit aceleiasi surse, in loc sa se angajeze timp de patru ani intr-un acord-cadru, o institutie care utilizeaza sistemul dinamic poate colabora cu noi operatori economici din piata in orice moment, fara sa fie nevoie sa astepte pana cand acordul-cadru isi va incheia perioada de valabilitate. 
 

Totodata, noua functionalitate flexibilizeaza procedurile de achizitie publica desfasurate pentru servicii care necesita perioade mai indelungate, in contextul in care acordul-cadru poate fi derulat doar cu semnatarii initiali ai acestuia.
 

Odata initiat, sistemul dinamic ramane deschis noilor furnizori /prestatori /executanti pe toata durata sa. Daca un operator economic nu poate indeplini cerintele de calificare in momentul in care este stabilita data limita de depunere a candidaturilor (la initierea SAD), acesta isi poate revizui documentele si poate aplica pentru a fi parte a sistemului dinamic oricand pe durata lui. Mai mult, nu exista o limitare a numarului de operatori economici care vor fi parte a sistemului dinamic.
 

Sistemul dinamic este gratuit pentru utilizatori, nu se percep taxe/tarife de inscriere, de participare sau pentru depunerea de oferte. Mai mult, actionand ca o piata deschisa, acesta sprijina participarea IMM-urilor si a intreprinderilor mai noi la procedurile de achizitii din sectorul public prin adaptabilitatea procesului, care permite cumparatorilor sa isi structureze concurenta in asa fel incat sa o faca atractiva pentru IMM-uri.

Printre beneficiile pentru operatorii economici (vanzatori) se numara faptul ca sistemul dinamic ramane deschis noilor vanzatori pe toata durata lui, operatorii nu trebuie sa-si demonstreze capacitatea de fiecare data cand doresc sa concureze pentru un contract si vanzatorii depun oferta pentru contractele care sunt atractive pentru ei.
 

Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) inregistreaza peste 192.000 de entitati, dintre care peste 21.000 sunt autoritati contractante si peste 170.000 sunt ofertanti. SEAP este una dintre cele mai utilizate platforme online din Romania, prin intermediul careia autoritatile publice isi achizitioneaza - utilizand mijloace electronice - bunuri, lucrari si servicii necesare. In 2020, peste 14.000 de proceduri au fost atribuite in platforma SEAP, totalizand o valoare de peste 33 de miliarde de lei. 

 

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016