Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici. Cum se procedeaza

de Ana Tudor 20 Ian. 2017 11312

Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici. Cum se procedeaza
Este demn de mentionat inca de la inceput ca, incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici se face prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica. Se poate realiza in urmatoarele conditii, potrivit art.97 din Legea 188/1999:


a) de drept;
b) prin acordul partilor, consemnat in scris;
c) prin eliberare din functia publica;
d) prin destituire din functia publica;
e) prin demisie.

Iata un caz extras din cadrul PortalInstitutiiPublice.ro: "Care sunt conditiile si ce formalitati trebuie indeplinite, atunci cand un functionar public doreste incetarea raportului de serviciu prin acordul partilor, deoarece si-a gasit un alt loc de munca (in afara corpului functionarilor publici)? (mentionez ca nu doreste incetarea raportului de serv. prin demisie)."


In situatia expusa mai sus, incetarea raporturilor de serviciu prin acordul partilor se va realiza la initiativa functionarului public, apreciem ca pasii care trebuie indepliniti sunt urmatorii:

1.intocmirea de catre functionarul public a cererii de incetare a raportului de serviciu, in temeiul art. 97 lit.b) din Legea 188/1999, cerere ce trebuie adresata reprezentantului legal al institutiei si care trebuie sa cuprinda data de la care functionarul doreste incetarea raportului de serviciu (recomandam inregistrarea acesteia la registratura unitatii);

2.obtinerea acordului reprezentantului legal, in scris, pe cererea sus mentionata (reprezentantul legal trebuie sa semneze si sa isi exprime in mod expres acordul asupra incetarii raporturilor de serviciu prin acordul partilor);

3.cererea astfel aprobata se xerocopiaza, orginalul fiind dus la structura de resurse umane pentru a incepe demersurile necesare incetarii raportului de serviciu;
(...)

De asemenea, in temeiul art.103 din Legea 188/1999, functionarul public trebuie sa predea lucrarile si bunurile care i-au fost incredintate in vederea exercitarii atributiilor de serviciu.
 

Sursa: PortalInstitutiiPublice

 

 

Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.17 din 30 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016