Organizarea concursului pentru ocuparea functiei publice: dosarul de concurs

de Ana Tudor 05 Mai. 2014 4552

Organizarea concursului pentru ocuparea functiei publice: dosarul de concurs
Persoanele care doresc sa ocupe o functie publica in urma unui concurs de recrutare trebuie sa se inscrie in perioada stabilita de institutia angajatoare si sa depuna dosarul de concurs, care sa contina toate documentele solicitate. Dosarele incomplete nu vor fi luate in considerare.


Dosarul de concurs reprezinta primul element de selectie a potentialilor angajati, care au scopul de a elimina candidatii care nu indeplinesc conditiile prevazute pentru participarea la concursul de ocupare a functiei publice.

Comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele candidatilor pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs (vechimea necesara, conditiile de studii, alte conditii specifice stabilite pentru ocuparea functiei publice, conform art. 9 din Regulamentul de organizare si desfasurare a concursurilor, aprobat prin H.G. nr.1209/2003.

Concursul este organizat de autoritatea publica in subordinea careia se afla functia publica vacanta prin intermediul serviciului resurse umane si este supravegheat de comisia de concurs.

Acesta se organizeaza si se desfasoara in baza urmatoarelor principii:

a) competitie deschisa – informarea populatiei privind functiile publice vacante, asigurarea accesului liber de participare la concurs pentru ca orice cetatean sa-si poata realiza dreptul la ocuparea unei functii publice;

b) competenta si merit profesional – selectarea celor mai competente persoane in baza unor criterii clar definite si a unei proceduri unice de evaluare;

c) egalitate a accesului la functia publica – asigurarea accesului la functia publica a oricarei persoane care indeplineste conditiile stabilite de lege, fara discriminare pe motive de sex, virsta, rasa, etnie, religie, optiune politica etc.;


d) transparenta – prezentarea informatiilor referitoare la modul de organizare si desfasurare a concursului tuturor persoanelor interesate;

Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016