de Mihaela Croitoru 01 Iun. 2018 4757 |
Incepem prin a va reaminti ca achizitionarea si acordarea voucherelor de vacanta se face in conformitate cu prevederile OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta si cu prevederile Normelor metodologice privind acordarea tichetelor de vacanta aprobate prin HG nr. 215/2009.
Pentru achizitionarea si acordarea voucherelor de vacanta trebuie sa urmati intocmai pasii procedurali prevazuti in cele doua acte normative mentionate mai sus si in mod special, cei detaliati in Normele metodologice privind acordarea tichetelor de vacanta aprobate prin HG nr. 215/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
"Cum se achizitioneaza si se acorda voucherele de vacanta?", se intreba cineva in cadrul PortalInstitutiiPublice.ro.
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
In principal, trebuie sa faceti urmatoarele demersuri:
1. Sa stabiliti de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite si reprezentative la nivelul unitatii sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii beneficiarilor contractarea achizitionarii voucherelor de vacanta cu unitatile emitente, precum si forma suportului acestora, respectiv suport electronic si/sau hartie (art. 2 si 3 din Normele privind acordarea tichetelor de vacanta);
2. Sa incheiati un contract pentru achizitionarea voucherelor de vacanta cu o unitate emitenta autorizata de Ministerul Finantelor Publice (art. 4 si 8 indice 1 din Normele privind acordarea tichetelor de vacanta).
3. Sa marcati in bugetul unitatii sumele destinate acestei cheltuieli (art. 5 din Normele privind acordarea tichetelor de vacanta).
4. Sa respectati prevederile legale privind valoarea voucherelor de vacanta (art. 1 alin. (4) si art. 3 din OUG nr. 8/2009 cu modificarile si completarile ulterioare).
5. Sa organizati evidenta acordarii voucherelor (art. 10 din din Normele privind acordarea tichetelor de vacanta).
IMPORTANT
Voucherelede vacanta respectand art. 3 din Normele privind acordarea tichetelor de vacanta si cu respectarea prevederilor art.12 din Norme. Astfel, impreuna cu sindicatul sau cu reprezentantii salariatilor trebuie sa stabiliti:
a) numarul beneficiarilor din unitate care pot primi vouchere de vacanta si nivelul sumelor care se acorda beneficiarilor sub forma voucherelor de vacanta, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;
b) categoriile de beneficiari care primesc vouchere de vacanta;
c) forma suportului pe care sunt emise voucherele de vacanta, respectiv suport electronic si/sau hartie.
ATENTIE!
Modul de utilizare de catre salariati a acestor vouchere de vacanta este stabilit prin actele normative mentionate (art. 11 – 14 indice 1 din Norme) si, in situatia in care veti acorda aceste beneficii, apreciem ca este utila informarea salariatilor cu privire la utilizarea voucherelor.
Sursa: PortalInstitutiiPublice
Mihaela Croitoru este un editor online cu experienta, dedicat muncii sale, pasionat de domeniul legislativ, atat in ce priveste relatiile de munca din cadrul institutiilor publice, dar si din sectorul privat. Subiectele prezentate sunt, de fiecare data, corecte, informative si de interes pentru angajatii bugetari.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.