Obligatii 2021 privind condica de prezenta pentru primar si viceprimar

de InfoInstitutii.ro 08 Mar. 2021 5126

Obligatii 2021 privind condica de prezenta pentru primar si viceprimar
La o primarie in condica de prezenta semneaza primarul si viceprimarul? Care sunt reglementarile si obligatiile in vigoare in 2021?


Raspunsul specialistului:



Potrivit art. 5 lit.f) din Codul administrativ,  alesii locali sunt primarul, viceprimarul, consilierii locali, presedintele consiliului judetean, vicepresedintii consiliului judetean si consilierii judeteni; in exercitarea mandatului lor, alesii locali indeplinesc o functie de autoritate publica.

Durata mandatului primarului constituie vechime in munca si in specialitatea studiilor absolvite.

Durata mandatului viceprimarului este egala cu durata mandatului consiliului local.


Pe durata mandatului, primarii si viceprimarii au dreptul la o indemnizatie lunara, stabilita potrivit legii privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
Asadar, primarul si viceprimarul sunt alesi locali, ce indeplinesc o functie de autoritate publica.




In ceea ce priveste intocmirea si tinerea evidentei pontajului, apreciem ca relevanta prezinta dispozitiile art. 119 din Codul muncii. Potrivit acestor prevederi legale, angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca definit potrivit art. 16^1 evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru.
Pentru salariatii mobili si salariatii care desfasoara munca la domiciliu, angajatorul tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acord scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia.

 

In sensul art. 16 alin. (4), locul de munca reprezinta locul in care salariatul isi desfasoara activitatea, situat in perimetrul asigurat de angajator, persoana fizica sau juridica, la sediul principal sau la sucursale, reprezentante, agentii sau puncte de lucru care apartin acestuia.


Evidenta orelor de munca, asadar, trebuie sa se refere la fiecare salariat in parte, indiferent daca este vorba de un program de munca normal sau nu, fix ori flexibil sau individualizat. Ea este posibila prin diferite inscrisuri, cum sunt pontajele, foile de prezenta sau cartelele magnetice. Aceste documente ar trebui pastrate la sediul unitatii, sau la punctele de lucru unde se presteaza activitatea pentru ca Inspectia Muncii sa poata verifica daca angajatorul respecta dispozitiile legale in materie privind timpul de munca al lucratorilor.

 

Prin urmare, in opinia noastra, obligativitatea tinerii evidentei pontajului revine angajatorului, pentru angajatii proprii, asadar pentru salariatii proprii.
Din aceasta perspectiva, apreciem ca primarul si viceprimarul, in exercitarea mandatului incredintat, nu se circumscriu notiunii si sferei de angajat, caz in care acestia nu sunt obligati sa semneze pontaj.

Practic, mandatul alesilor locali nu se asimileaza raporturilor de munca reglementate de Codul muncii decat in situatiile in care legea speciala (Codul administrativ) precizeaza expres acest lucru (a se vedea art. 213 din C.Adm).


Pontajele de prezenta pot fi intocmite in ceea ce priveste sedintele Consiliului local sau ale Comisiilor de specialitate, pentru a tine evidenta participarilor in vedere acordarii indemnizatiei prevazuta de lege si detrerminata potrivit algoritmului prevazut in OMDLPA nr.25/2021.

 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro

 

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016