Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Proiect de lege. Contractele de achizitie PUBLICA sa fie ajustate printr-un act aditional

de Mara Dobrin 28 Oct. 2021 499

Proiect de lege. Contractele de achizitie PUBLICA sa fie ajustate printr-un act aditional
Un nou proiect de lege vine in ajutorul primariilor si a consiliilor judetene, iar acestea ar putea beneficia de modificarea contractelor de achizitii publice in baza unui act aditional. Acest proiect a fost propus de liberali, prin vocea deputatului Dumitru Flucus. Acesta a punctat ca se doreste ajutarea institutiilor publice aflate in situatia in care nu continua proiecte importante din comunitatile locale.


Daca proiectul de lege va fi votat favorabil de catre Camera Deputatilor, care este for decizional, primariile si consiliile judetene isi vor putea continua proiectele incepute in timpul sau chiar inaintea pandemiei. Pe fondul crizei in care ne aflam, de multe ori primarii sau consilierii locali s-au aflat in imposibilitatea de a continua varii proiecte, din cauza majorarilor de preturi din constructii. Desigur ca nici firmele de constructii, dar nici cei din institutiile publice nu au nicio vina, iar majorarile preturilor pentru materialele de constructii sunt un fapt pe care antreprenorii din domeniul mentionat nu il pot controla.

 

In momentul de fata, contractele de achizitii publice adjudecate prin licitatii in baza unor oferte financiare asumate nu pot fi modificate pe parcursul lucrarilor, fara analize prealabile.
 

Dumitru Flucus, deputat PNL de Brasov, citat de Agerpres:

 

"Astfel, nu doar ca salvam proiectele incepute, dar ajutam si intreprinzatorii locali sa nu trimita oamenii in somaj, iar firmele sa intre in faliment. Odata cu inceperea Pandemiei de Covid-19, preturile la materialele de constructii au crescut enorm. Daca in contractul initial antreprenorii se obligau sa se incadreze intr-o anumita suma, dupa cresterea preturilor acest lucru ar fi fost imposibil. Iar vina nu este nici a primarilor si nici a firmelor contractante. Pretul lemnului a crescut aproape cu 40% in unele cazuri, pretul pentru otel beton - cu aproximativ 60%, a polietilenei - cu 40%. Aceste scumpiri ar fi blocat foarte multe proiecte, ar fi afectat si economia nationala, avand in vedere ca impactul posibil al crizei asupra sectorului de constructii, sector care contribuie cu 6,6% din PIB, ar fi fost unul catastrofal.

Prin legea votata la comisie am venit cu o solutie asteptata la problema cresterii preturilor materialelor de constructii. Constructorii pot sa incheie un act aditional la contractul de baza, la contractele aflate in executie, prin care sa modifice pretul materialelor de constructii stabilite in contractul initial, in functie de statisticile oficiale ale INS," a observat deputatul.


Cine va suporta costurile aditionale?


Flucus a mai precizat ca "autoritatile locale pot depune cereri la ministerul de resort pentru a acoperi diferentele aparute. Astfel, primarii nu vor fi nevoiti sa taie alte fonduri, pentru a finaliza un proiect deja aprobat si aflat in executie. Prin acest proiect, sprijin autoritatile locale sa continue investitiile in scoli, spitale, sisteme de apa si canalizare".

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016