Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

CLASIFICAREA si codificarea deseurilor conform OUG 92/2021

de Mara Dobrin 04 Nov. 2021 135

CLASIFICAREA si codificarea deseurilor conform OUG 92/2021
Referitor la clasificarea si codificarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, procedura de incadrare a unui tip de deseu ca fiind periculos sau nepericulos este prevazuta in OUG 92/2021 privind regimul deseurilor. Primul pas pentru clasificarea tuturor tipurilor de deseuri generate/detinute, este identificarea acestora in Lista europeana a deseurilor.


"Conform OUG 92/2021, art. 7, lit. b, clasificarea si codificarea deseurilor se face potrivit Anexei 4. In Anexa 4 sunt enumerate proprietatile care fac ca un deseu sa fie periculos in functie de clasele si categoriile de pericol si codurile frazelor de risc ale substantelor pe care le contin, dar si in functie de concentratia acestora. Pot fi considerate deseuri nepericuloase deseurile care au un continut de substante periculoase mai mic decat limita de concentratie mentionata in Anexa 4?"


Raspunsul specialistilor:


Referitor la clasificarea si codificarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, procedura de incadrare a unui tip de deseu ca fiind periculos sau nepericulos este prevazuta in OUG 92/2021 privind regimul deseurilor.

Asa cum am precizat la inceput, pentru clasificarea tuturor tipurilor de deseuri generate/detinute, este identificarea acestora in Lista europeana a deseurilor:
 

Art 7: (1) Clasificarea si codificarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, se realizeaza potrivit:
 

   a) Deciziei Comisiei 2000/532/CE din 3 mai 2000 de inlocuire a Deciziei 94/3/CE de stabilire a unei liste de deseuri in temeiul art. 1 lit. (a) din Directiva 75/442/CEE a Consiliului privind deseurile si a Directivei 94/904/CE a Consiliului de stabilire a unei liste de deseuri periculoase in temeiul art. 1 alin. (4) din Directiva 91/689/CEE a Consiliului privind deseurile periculoase, cu modificarile ulterioare;

   b) anexei nr. 4.

Conform aceleasi OUG 92/2021, art. 8 si art 10, posibilitatea reincadrarii de catre generator/detinator, a unui deseu clasificat si codat in legislatie ca fiind periculos intr-unul nepericulos, se realizeaza de catre producatorii si detinatorii de astfel de deseuri numai in baza unei analize a originii, testelor, buletinelor de analiza si a altor documente relevante solicitate de catre autoritatea de protectie a mediului.


Art. 8

   (1) Producatorii si detinatorii de deseuri, persoane juridice, sunt obligati cumulativ sa clasifice si sa codifice deseurile generate din activitate in lista deseurilor prevazuta la art. 7 alin. (1), dupa care sa intocmeasca o lista a acestora.

   (2) In cazul unui tip de deseu care se incadreaza potrivit listei deseurilor prevazute la art. 7 alin. (1) sub doua coduri diferite in functie de posibila prezenta a unor caracteristici periculoase - codurile marcate cu asterisc, incadrarea ca deseu nepericulos se realizeaza de catre producatorii si detinatorii de astfel de deseuri numai in baza unei analize a originii, testelor, buletinelor de analiza si a altor documente relevante solicitate de catre autoritatea de protectie a mediului.

   (3) Laboratorul de referinta din cadrul ANPM analizeaza cazurile de incertitudine referitoare la caracterizarea si clasificarea deseurilor si face propunerea de incadrare corespunzatoare.

(6) Autoritatile competente definite la pct. 2 din anexa nr. 1, producatorii si detinatorii de deseuri persoane juridice vor utiliza clarificarile si orientarile privind interpretarea si aplicarea corecta a legislatiei UE relevante in materie de clasificare a deseurilor, respectiv privind identificarea proprietatilor periculoase, determinarea prezentei vreunor proprietati periculoase in deseuri si, in ultima instanta, clasificarea deseurilor ca periculoase sau nepericuloase, asa cum sunt ele publicate de Comisia Europeana in  Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.


Art. 9

    (1) Pe baza originii, testelor, buletinelor de analiza si a altor documente relevante puse la dispozitie de producatorii si detinatorii de deseuri prevazuti la art. 8 alin. (4) si (5), ANPM, prin laboratorul national de referinta, considera ca un deseu este periculos daca acesta prezinta una sau mai multe dintre proprietatile prevazute in anexa nr. 4, chiar daca acesta nu figureaza ca atare pe lista deseurilor prevazuta la art. 7 alin.(1).

   (2) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului notifica Comisiei Europene, cu celeritate, deseurile considerate ca fiind periculoase si care nu figureaza ca atare pe lista deseurilor prevazuta la art. 7 alin. (1), furnizand acesteia toate informatiile relevante.


Art. 10

    (1) In cazul in care ANPM, prin laboratorul national de referinta, detine dovezi care arata ca un deseu ce figureaza pe lista deseurilor prevazuta la art. 7 alin. (1) ca fiind periculos nu prezinta niciuna dintre proprietatile prevazute in anexa nr.4, poate considera acest deseu ca fiind nepericulos.

   (2) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului notifica Comisiei Europene, cu celeritate, cazurile prevazute la alin. (1), furnizand toate informatiile relevante in vederea revizuirii listei deseurilor.


Un raspuns oferit de specialistii de la emediu.ro >>>

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016