Concurs la Ministerul Muncii: 1.000 posturi pentru evaluare si recalculare pensii!

de Ioana Stoica 12 Aug. 2021 1799

Concurs la Ministerul Muncii: 1.000 posturi pentru evaluare si recalculare pensii!
Guvernul a aprobat suplimentarea personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajati care sa participe la procesul de evaluare a celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public aflate in plata. Procesul de evaluare va sta la baza recalcularii ulterioare a pensiilor, dupa o noua formula care sa inlature inechitatile din prezent, astfel incat, pentru contributii egale, pensiile sa fie egale indiferent de gen sau de data iesirii la pensie.


 

Potrivit Ministerului Muncii, ordonanta de urgenta adoptata miercuri stabileste selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare si 200 cu studii liceale, care vor desfasura activitatea in baza unor contracte individuale de munca incheiate pe perioada determinata, pana la 31 decembrie 2022. 
 


”Ne-am asumat, inclusiv prin Planul National de Redresare si Rezilienta, sa finalizam procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii pana la sfarsitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgenta de suplimentarea personalului din casele de pensii din toata tara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapa esentiala a procesului de reforma, pentru ca ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din Romania conform noii legi pe care o avem in lucru. Vrem sa respectam calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru ca au fost deja prea multi ani in care pensionarii au avut de suferit”- a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan, potrivit comunicatului emis de Ministerul Muncii.


Datele din prezent arata ca un functionar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii presteaza deja servicii in folosul unui numar de aproximativ 1.800 de pensionari.
 

In aceste conditii, numarul necesar de personal in structurile CNPP este estimat la 5.500 de angajati, fata de 3.480 cati exista in prezent, din care doar 3.186 au atributii de stabilire si plata a pensiilor si a altor drepturi prevazute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Nationala de Pensii Publice, precum si de evidenta a asiguratilor si activitatile conexe.
 

De asemenea, conform aceleiasi surse, salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevazute de Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si vor fi suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmeaza sa fie stabilita de presedintele Casei Nationale de Pensii Publice.




 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016