Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Inspectia Muncii: un angajator din Prahova a fost aspru sanctionat dupa ce a umilit un angajat

de Mara Dobrin 16 Aug. 2017 2033

Inspectia Muncii: un angajator din Prahova a fost aspru sanctionat dupa ce a umilit un angajat
Angajatorii care nu isi respecta angajatii au inceput sa fie sanctionati potrivit legislatiei in vigoare avand in vedere ultimele constatari ale inspectorilor de munca. Dantes Nicolae BRATU, inspectorul general de stat, a dispus o echipa de control de la Inspectia Muncii impreuna cu reprezentanti ai Inspectoratului teritorial de munca Prahova pentru a efectua un control la o firma din judetul Prahova, unde un director a fost filmat cand injura si umilea personalul.


Au fost constatate nereguli in domeniul securitatii si sanatatii in munca si al relatiilor de munca pentru care s-au aplicat avertismente, amenzi in cuantum de 10.500 de lei si masuri ferme cu termene concrete de realizare. Inspectoratul teritorial de munca Prahova va monitoriza permanent modul in care acestea sunt realizate.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca societatea a fost amendata cu 8.000 de lei si s-au aplicat avertismente scrise si verbale. Inspectorii de munca au dispus urmatoarele masuri de remediere a neregulilor: autorizarea interna a lucratorilor care utilizeaza lisa mecanica in activitatea de incarcare-descarcare, marcarea si intretinerea cailor de acces si de circulatie, pastrarea in stare libera a acestora, inlaturarea materiilor prime depozitate necorespunzator, asigurarea de vestiare corespunzatoare separate lucratorilor, pentru femei si barbati, dotarea cu manometre care sa indice presiunea minima si maxima a instalatiei de incalzire aferenta camerei cazanelor, dotarea cu dispozitive de detectare a pierderilor de gaze, semnalizarea riscurilor de cadere, impiedicare, alunecare a lucratorilor corespunzator diferentei de nivel, asigurarea unui climat corespunzator in spatiul destinat masinilor de calcat si al altor spatii de lucru, asigurarea unei activitati corespunzatoare in pozitii ortostatice – asezat si in picioare pentru muncitori, conform principiilor ergonomice aplicabile la activitatile desfasurate la masinile de cusut, respectiv la bancurile de lucru din zona intermediara fluxului de asamblare produse finite, instruirea lucratorilor cu prevederile din fisele de securitate, asigurarea rafturilor impotriva rasturnarii.

In domeniul relatiilor de munca societatea a fost amendata cu 2.500 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la repausul saptamanal. De asemenea, s-a constatat ca angajatorul nu a evidentiat munca suplimentara prestata de salariati, fiind dispusa masura obligatorie de remediere a neconformitatii dispuse. Angajatorul nu a facut dovada achitarii drepturilor salariale pentru o parte dintre salariati fapta pentru care s-a dispus masura de remediere.

”Unul din principalele obiective ale Inspectiei Muncii este mentinerea unui echilibru intre angajati si angajator si toleranta zero pentru abateri de la conduita corecta bazata pe respect si legalitate in relatiile de munca. Intotdeauna Inspectia Muncii a militat pentru un mediu concurential corect, adaptat nevoilor pietei muncii, care, prin mecanisme si instrumente specifice sa contracareze si autoregleze disfunctionalitatile aparute.

De exemplu, munca nedeclarata e un fenomen care afecteaza intreaga societate, pe angajatori si angajati deopotriva. Trebuie sa avem in vedere o reglementare mai riguroasa a ceea ce inseamna riscurile psihosociale la locul de munca(stres, hartuire psihica,etc), fenomen sesizat la Inspectia Muncii din ce in ce mai des, aspect pe care il vom trata cu prioritate in urmatoarea perioada.” – Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.


Sursa: Inspectia Muncii

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016