Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Diferentele mari intre preturile de achizitie a mobilierului stradal si a dotarilor pentru locurile de joaca intre sectoarele Capitalei au atras atentia Curtii de Conturi

de Ioana Stoica 14 Ian. 2016 1837

Diferentele mari intre preturile de achizitie a mobilierului stradal si a dotarilor pentru locurile de joaca intre sectoarele Capitalei au atras atentia Curtii de Conturi
Preturile de achizitie a mobilierului stradal si a dotarilor pentru locurile de joaca inregistreaza diferente foarte mari intre sectoare, acesta fiind un indiciu privind folosirea "ineficienta si neeconomicoasa" a fondurilor publice, conform unui raport de audit realizat de Curtea de Conturi.


"Deficienta a fost posibila urmare a neelaborarii si neaprobarii unor standarde de cost pentru aceste achizitii, precum si nestabilirii unor criterii si caracteristici tehnice ale acestor dotari, unitare pe tot teritoriul Municipiului Bucuresti", se mentioneaza in raport .

Reprezentantii Curtii de Conturi precizeaza insa in raport ca preturile sunt foarte diferite si datorita materialelor si caracteristicilor tehnice care difera foarte mult intre entitati si, in aceste conditii, nu sunt comparabile, avand in vedere ca datele tehnice ale achizitiilor nu sunt similare.

"Totusi, compararea preturilor de achizitie intre sectoare are relevanta avand in vedere functionalitatea si densitatea dotarilor, bazat pe faptul ca obiectele comparate au aceeasi destinatie si functionalitate si pot aduce elemente de apreciere a eficientei si economicitatii acestor achizitii", se mai spune in raport.

Astfel, spre exemplu, pretul minim a fost achitat de ADP Sectorul 2, unde pretul bancilor variaza de la 415 lei (banca cu spatar de lemn si schelet metalic) la 1.432 lei (banca cu spatar, material plastic reciclat). La polul opus se afla SC ADPB SA (din Sectorul 3), la care pretul de achizitie al bancilor a fost de 3.890 lei, un pret de 9 ori mai mare decat cel achitat de ADP Sector 2 si dublu fata de celelalte sectoare.

Situatia este asemanatoare si in cazul cosurilor de gunoi, in sensul ca acestea au fost achizitionate de autoritatile locale din capitala la preturi foarte diferite. Astfel, ADP Sectorul 2 a platit pentru un cos de gunoi pretul de 225 lei, iar ADP Sectorul 1 a achitat suma de 1.370 lei/cos de gunoi, de aproape 6 ori mai mult.

In Municipiul Bucuresti, majoritatea lucrarilor pentru amenajarea locurilor de joaca pentru copii s-au realizat in perioada 2007 -2011, din acest motiv comparatia de preturi s-a facut pentru aceasta perioada. "Astfel, in cadrul achizitiilor realizate pentru amenajarea locurilor de joaca, preturile pentru un balansoar variaza, pretul cel mai mic achitat fiind de 927 lei (Sector 3) iar cel maxim de 12.750 lei (ADP Sectorul 1). Se observa ca pentru o jucarie pe arc simpla pretul minim achitat a fost de 2.612 lei constatat in Sectorul 4 iar pretul maxim pentru o jucarie similara a fost de 11.500 lei, achitat de Sectorul 1 (de cinci ori mai mare)", se mai precizeaza in raport.


Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016