Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Reducerea numarului de persoane expuse riscului de saracie sau excluziune sociala cu cel putin 7% pana in anul 2027

de Cristian Tanase 04 Apr. 2022 157

Reducerea numarului de persoane expuse riscului de saracie sau excluziune sociala cu cel putin 7% pana in anul 2027
Guvernul a aprobat in data de 31 martie Strategia nationala privind incluziunea sociala si reducerea saraciei si Planul de actiune pentru perioada 2022-2027, cu scopul de a reduce numarul persoanelor expuse riscului de saracie sau excluziune sociala cu cel putin 7%, pana in anul 2027 fata de anul 2020. Prin adoptarea acestei strategii se indeplineste una din conditiile favorizante necesare pentru accesarea fondurilor europene aferente cadrului financiar multianual 2021-2027.


Conform datelor Eurostat publicate anul trecut, procentul persoanelor aflate in risc de saracie si excluziune sociala in 2019 se ridica la 31,2% din populatia Romaniei, respectiv 6.073.000 de persoane, fata de 44,2% in anul 2008 (9.115.000 persoane).

 

In acest context, strategia nationala prevede masuri de combatere a saraciei, dreptul la asistenta sociala, accesul la servicii de interes public general, oportunitate de participare sociala si economica a grupurilor vulnerabile, din perspectiva respectarii drepturilor omului, precum si masuri de redresare si rezilienta in sistemul de servicii sociale, in contextul pandemiei Covid-19 sau a altor situatii speciale.

 

Documentul aprobat de Guvern are patru obiective strategice:

 

- asigurarea unui trai decent pentru toti si combaterea situatiilor tranzitorii de saracie a resurselor, pentru ca acestea sa nu se transforme in probleme structurale de saracie si excluziune sociala;

- investitii sociale, interventii directe asupra principalelor cauze de transmitere a saraciei pe mai multe generatii;

- modernizarea sistemului de protectie sociala;

- imbunatatirea capacitatii administrative pentru coordonarea acestor masuri.

 

Finantarea obiectivelor si a masurilor prevazute in planul de actiune sunt suportate, in principal, din fonduri europene, dar si din bugetul fiecarei institutii sau autoritati publice responsabile sau implicate. Acestea raporteaza anual Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale stadiul implementarii acestora, pe baza indicatorilor prevazuti in Plan si a indicatorilor de incluziune sociala aprobati prin HG nr. 731/2021.

 

Actul normativ mai prevede ca planul de actiune poate fi revizuit in functie de rezultatele monitorizarii si de prioritatile nationale din domeniul incluziunii sociale identificate de Comisia nationala de incluziune sociala din cadrul Mecanismului national pentru promovarea incluziunii sociale.

 

Tot in sedinta de astazi, Executivul a aprobat un proiect de hotarare care modifica si completeaza normele metodologice de aplicare a prevederilor OG nr.129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin HG nr. 522/2003.

 

Actul normativ clarifica anumite prevederi cu scopul de a creste calitatea sistemului de formare profesionala a adultilor, pentru imbunatatirea competentelor profesionale ale salariatilor si o mai buna corelare a cererii de pe piata muncii cu oferta de formare profesionala. 

 

Sursa: Ministerul Muncii

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016