Inregistrarea in contabilitate a achizitiilor institutiilor publice

de Ioana Stoica 25 Aug. 2014 4786

Inregistrarea in contabilitate a achizitiilor institutiilor publice
Documentele financiar contabile se intocmesc si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008.


Astfel, nota de receptie si constatarea de diferente (Cod 14-3-1A) se utilizeaza ca document de receptie, numai in cazul:

- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

Atentie! se intocmeste obligatoriu in aceste situatii nota de receptie si constatare de diferente.

In alte cazuri decat cele mai sus mentionate receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).

Institutiile publice pot folosi, pentru desfasurarea activitatii lor, si bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoane juridice si fizice, sub forma de donatii si sponsorizari, cu respectarea dispozitiilor legale.

Evidenta veniturilor din donatii si sponsorizari primite de institutiile publice sub forma de bunuri, bunurile primite prin transfer, serviciile primite cu titlu gratuit se tine cu ajutorul contului 779 "Venituri din bunuri si servicii primite cu titlu gratuit".

Sursa: Containstitutii.ro

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.33 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit