de Ioana Stoica 25 Aug. 2014 4786 |
Documentele financiar contabile se intocmesc si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008.
Astfel, nota de receptie si constatarea de diferente (Cod 14-3-1A) se utilizeaza ca document de receptie, numai in cazul:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
Atentie! se intocmeste obligatoriu in aceste situatii nota de receptie si constatare de diferente.
In alte cazuri decat cele mai sus mentionate receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
Institutiile publice pot folosi, pentru desfasurarea activitatii lor, si bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoane juridice si fizice, sub forma de donatii si sponsorizari, cu respectarea dispozitiilor legale.
Evidenta veniturilor din donatii si sponsorizari primite de institutiile publice sub forma de bunuri, bunurile primite prin transfer, serviciile primite cu titlu gratuit se tine cu ajutorul contului 779 "Venituri din bunuri si servicii primite cu titlu gratuit".
Sursa: Containstitutii.ro

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.