Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Monografie contabila institutie publica. Casare mijloace fixe si obiecte de inventar in 2021

de InfoInstitutii.ro 14 Mai. 2021 1157

Monografie contabila institutie publica. Casare mijloace fixe si obiecte de inventar in 2021
"Institutie publica dublu finantata are aprobare de la ordonatorul principal de credite pentru casare mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma valorificarii la unitati specializate a deseurilor rezultate din casare, se obtin anumite sume. Care este monografia contabila pentru inregistrarea sumelor obtinute si ce obligatii are institutia publica, raportat la acestea?"


Raspunsul specialistului: 

Baza legala:

a) OMFP 1917/ 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare:

3. Contul 346 "Produse reziduale"


Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de produse reziduale (rebuturi, materiale recuperabile sau deseuri).
Contul 346 "Produse reziduale" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza produsele reziduale intrate in gestiune, iar in credit, produsele reziduale iesite din gestiune.


Soldul debitor al contului reprezinta valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale existente in stoc.
Contabilitatea analitica a produselor reziduale se tine pe magazii (gestiuni), pe feluri sau grupe de produse reziduale, potrivit metodei de evidenta a stocurilor prevazuta de lege, utilizata in functie de specificul activitatii si necesitatile proprii ale institutiei.


Contul 346 "Produse reziduale" se debiteaza prin creditul conturilor:


354 "Produse aflate la terti"- cu valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale intrate in gestiune, aduse de la terti.
401 "Furnizori"- cu valoarea serviciilor prestate aferenta produselor reziduale intrate in gestiune, aduse de la terti.
709 "Variatia stocurilor"- cu valoarea la pret de inregistrare produselor reziduale intrate in gestiune din activitatea proprie, precum si a plusurilor la inventar.
Contul 346 "Produse reziduale" se crediteaza prin debitul conturilor:
354 "Produse aflate la terti"- cu valoarea la pret de inregistrare produselor reziduale trimise la terti.
371 "Marfuri"- cu valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale predate pentru vanzare magazinelor proprii de desfacere.
658 "Alte cheltuieli operationale"- cu valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale transferate cu titlu gratuit.
690 "Cheltuieli cu pierderi din calamitati"- cu valoarea pierderilor din calamitati;
709 "Variatia stocurilor"- cu valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale vandute, precum si lipsurile constatate la inventar.


b) HG 841/1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinind institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare


1. Intrarea in gestiune a deseurilor rezultate
346 ”Produse reziduale” = 709  ”Variatia stocurilor”
2.Vanzarea deseurilor in unitati specializate
2.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 ”Clienti”  =   751 ”Venituri din vanzarea produselor si serviciilor”
2.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
 411 ”Clienti”    =   448 01 ”Alte datorii fata de buget”
2.3. Incasarea facturii
560(561,770)    =   411 ”Clienti”


3.  Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare


448  ”Alte datorii fata de buget” =    411 ”Clienti”
4. Iesirea din gestiune a deseurilor
709 ”Variatia stocurilor”  = 346   ”Produse reziduale”         
In functie de tipurile de deseuri rezultate trebuie sa respectati prevederile specifice protectiei mediului / fondului pentru mediu


In ceea ce priveste modul de valorificare se vor respecta prevederile HG 841/1995 si a legislatiei privind achizitiile publice aplicabile dumneavoastra.

Raspuns oferit de Crenguta Bodoc, expert judiciar, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>>
, , obiecte de inventar

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016