Inregistrare in contabilitate a cererii de finantare fonduri europene. Cum procedeaza institutia publica?

de InfoInstitutii.ro 21 Apr. 2021 2271

Inregistrare in contabilitate a cererii de finantare fonduri europene. Cum procedeaza institutia publica?
Cum va proceda o institutie publica in ce priveste inregistrarea in contabilitate a unei cereri de finantare prin fonduri europene?


Raspunsul specialistului:



Cu titlul general, cererea de finantare reprezinta documentul prin care este solicitat sprijinul unui finantator pentru acoperirea costurilor unui proiect; in acest scop, in cadrul cererii este prezentat detaliat proiectul, este argumentata necesitatea lui si sunt prezentate avantajele sale.

In urma analizei si a aprobarii cererii de finantare este incheiat contractul de finantare.


Conform HG 399/ 2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european si Fondul de coeziune 2014-2020, art.1, alin 4, lit. a):


In intelesul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:




a) contract de finantare reprezinta un act juridic supus regulilor de drept public, cu titlu oneros pentru beneficiar, de adeziune, comutativ si sinalagmatic prin care se stabilesc drepturile si obligatiile corelative ale partilor in vederea implementarii operatiunilor;


Conform OMFP 1917/ 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare, cererile de finantare nu se inregistreaza in contabilitate.
 

Raspuns oferit de Crenguta Bodoc, expert judiciar, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016