de Ana Tudor 26 Feb. 2015 2515 1 |
Managementul riscurilor reprezinta o obligatie pentru conducatorii institutiilor publice. Stiti sa realizati corect o analiza obiectiva a vulnerabilitatii entitatii publice pe care o conduceti?
Trebuie sa stiti ca nerespectarea procedurilor corecte de management al riscurilor in institutiile publice pune in primejdie materializarea obiectivelor de dezvoltare a institutiei de care raspundeti!
Managementul riscurilor reprezinta partea componenta importanta a sistemului de control managerial intern a carui implementare obligatorie prin lege, va revine.
Nu ati respectat cerintele Standardului 11 “Managementul riscului” din Ordinul nr. 946/2005? Atunci ai incalcat si art. 4 din O.G. nr. 119/1999 privind controlul intern managerial si controlul financiar preventiv care prevede obligativitatea:
- identificarii riscurillor din institutia publica pe care o conduceti
- intreprinderii acelor actiuni care sa plaseze si sa mentina aceste riscuri in limite acceptabile
In plus, veti fi acuzat de management defectuos al institutiei, de subminarea profitabilitatii acesteia si pedepsit ca atare: de la amenzile prevazute in lege – intre 3.000 si 5.000 lei, conform art. 28 din OG nr. 119/1999, pana la destituirea din functie pentru a nu fi protejat fondurile publice impotriva pierderilor.
Principalele aspecte ale managementului riscurilor in institutiile publice:
- stabilirea structurilor specifice cu atributii de partea de management al riscului
- elaborarea metodelor si procedurilor operationale, conform Standardului 11 din Ordinul nr.946/2005
Primii pasi pe care trebuie sa ii parcurgeti pentru indeplinirea managementului riscurilor:
- identificarea rapida a riscurilor majore (legate de protejarea bunurilor, prevenirea fraudelor etc.)
- definirea nivelului acceptabil de expunere la aceste riscuri
- evaluarea probabilitatii ca riscul sa se materializeze
- evaluarea impactului materializarii riscului
- monitorizarea si evaluarea riscurilor
- plasarea si mentinerea anumitor riscuri in limite acceptabile, conform legii
- urmarirea gradului de adecvare a controalelor interne la gestionarea riscurilor
- verificarea raportarii executiei bugetului, inclusiv a celui pe programe

Autor: Ana Tudor
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.