de Ana Tudor 23 Feb. 2015 2953 |
Standardele de control intern managerial se refera la un set de reguli de management, pe care toate institutiile publice trebuie s? le respecte.
Standardele de control intern managerial reprezinta un sistem de referinta, in raport cu care se evalueaza sistemele de control intern, se identifica zonele si directiile de schimbare. Ele se afla in stransa interdependenta si nu pot actiona individual.
Asadar, conducatorul institutiei publice are obligatia de a adopta decizii si initia actiuni care sa dula la maximizarea influentelor standardelor de control intern managerial.
Elementele cheie ale standardelor de control intern managerial:
Mediul de control - grupeaza problemele legate de organizare, managementul resurselor umane, etica, deontologie si integritate.
Performanta si managementul riscurilor - include problematica managementului legata de fixarea obiectivelor, planificare (planificarea multianuala), programare (planul de management) si performanta (monitorizarea performantei).
Informarea si comunicarea.- cuprinde problemele ce tin de crearea unui sistem informational adecvat si a unui sistem de rapoarte privind executia planului de management, a bugetului, a utilizarii resurselor, semnalarea abaterilor. De asemenea, conservarea si arhivarea documentelor trebuie avuta in vedere.
Activitati de control - standardele subsumate acestui element-cheie al controlului managerial se focalizeaza asupra: documentarii procedurilor; continuitatii operatiunilor; inregistrarii exceptiilor (abaterilor de proceduri); separarii atributiilor; supravegherii (monitorizarii) etc.
Auditarea si evaluarea - se refera la dezvoltarea capacitatii de evaluare a controlului intern/managerial, in scopul asigurarii continuitatii procesului de perfectionare a acestuia.

Autor: Ana Tudor
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.