Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Activitatea plenului si a sectiilor CSM se va desfasuta in 2 sesiuni ordinare si in sesiuni extraordinare

de Marius Matei 02 Oct. 2020 77

Activitatea plenului si a sectiilor CSM se va desfasuta in 2 sesiuni ordinare si in sesiuni extraordinare
Proiectul de lege privind Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) propune ca activitatea plenului si a sectiilor sa se desfasoare in doua sesiuni ordinare si in sesiuni extraordinare.


Astfel, pentru urmatorul mandat al Consiliului Superior al Magistraturii, care urmeaza celui in curs la data intrarii in vigoare a prezentei legi, activitatea plenului si a sectiilor acestuia se va desfasura in doua sesiuni ordinare si sesiuni extraordinare, la nevoie.

Potrivit proiectului, sesiunile ordinare se organizeaza in lunile aprilie - iunie, respectiv septembrie - noiembrie", iar, intre sesiuni, membrii care au calitatea de magistrat isi vor desfasura activitatea la instante si parchete, cu exceptia presedintelui si a vicepresedintelui CSM, care au activitate permanenta.

"Solutia este justificata prin faptul ca este important ca, dupa numire, membrii alesi (...) judecatori si procurori sa continue sa isi exercite functiile judiciare, o astfel de continuitate fiind necesara nu numai pentru ca permite acestora sa isi mentina profesionalismul, dar sa si pastreze contactul cu ceilalti judecatori ori procurori, solutia propusa eliminand o potentiala <<autarhizare institutionala>> a Consiliului Superior al Magistraturii", se arata in expunerea de motive a documentului.

Proiectul reaseaza atributiile specifice plenului si sectiilor CSM, aspectele generale si comune ale carierei magistratilor si organizarea instantelor si parchetelor fiind date in competenta plenului, "intrucat Constitutia Romaniei a prevazut o competenta generala pentru plenul Consiliului Superior al Magistraturii, ca organ colegial si reprezentativ, si doar o competenta de atribuire pentru sectiile sale".

Proiectul de act normativ propune, de asemenea, modificarea sistemului de revocare a membrilor alesi ai CSM, reglementarea organizarii colegiului de conducere al Inspectiei Judiciare, precum si instituirea unor norme primare in ceea ce priveste numirea in functie a inspectorului-sef, inspectorului-sef adjunct si a celor doi directori de inspectie din cadrul Inspectiei Judiciare.

"Atat inspectorul-sef, cat si inspectorul-sef adjunct sunt numiti in functie de plenul Consiliul Superior al Magistraturii, in urma unui concurs organizat (...) prin Institutul National al Magistraturii (...). In ceea ce priveste revocarea din functie a inspectorului-sef si inspectorul-sef adjunct, proiectul stabileste ca acestia sunt revocati din functie de plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la solicitarea motivata a cel putin 5 membri ai Consiliului sau la solicitarea motivata a Adunarii generale a inspectorilor judiciari, pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor manageriale privind organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor si aptitudinile manageriale", se mentioneaza in expunerea de motive.

Proiectele de modificare a legilor justitiei vor ramane in dezbatere publica pana pe data de 31 martie 2021. 


 

 

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016