Decontarea transportului in cazul unei asistente medicale - poate fi decontat de catre primarie?

de Ioana Stoica 23 Mar. 2023 1369

Decontarea transportului in cazul unei asistente medicale - poate fi decontat de catre primarie?
"O primarie poate deconta cheltuielile de deplasare/ transport a asistentei medicale de la cabinetul medical din localitate? Care este baza legala?" Raspunsul specialistului: Da, primaria poate deconta cheltuielile de deplasare/transport a asistentei medicale de la cabinetul medical din localitate.


Dreptul la ocrotirea sanatatii este garantat, iar statul este obligat sa ia masuri pentru asigurarea igienei si a sanatatii publice, conform art 34 din Constitutia Romaniei.


Protectia sanatatii publice constituie o obligatie a autoritatilor administratiei publice centrale si locale, asa cum se reglementeaza prin Legea nr 95/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local si hotaraste acordarea unor sporuri si a altor facilitati, potrivit legii, personalului angajat in cadrul aparatului de specialitate al primarului si serviciilor publice de interes local, conform 129 alin. (1) si (12) din Codul administrativ.
Decontul navetei nu reprezinta insa un drept in bani sau in natura care intra in venitul salarial, ci o cheltuiala materiala care se poate acorda cu destinatie explicita, sub forma de facilitate care se acorda in interesul bunei functionari a activitatii Administratiei locale.

 

Aprecierea necesitatii si oportunitatea adoptarii si emiterii actelor administrative apartine autoritatilor locale, in conditiile art. 240 alin. (2) din Codul Administrativ.
Astfel, consiliile locale sunt singurele entitati in masura sa emita Hotarari prin care se pot acorda facilitati privind posibilitatea decontarii cheltuielilor de deplasare/transport ale functionarilor publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupationale «Administratie» din aparatul propriu al primarii (n.r. – primariilor) si consilii (n.r. – consiliilor) locale din mediul rural, din institutiile si serviciile publice de interes local din subordinea acestora.
Apreciem ca trebuie sa se faca diferenta intre  modul de decontare al cheltuielilor de deplasare/transport pentru o  asistenta medicala angajata in cadrul unui Cabinet Medical Individual si o asistenta medicala care face parte din personalul propriu al UAT- ului.

 

Apreciem ca in cazul in care este vorba despre o asistenta medicala angajata in cadrul unui cabinet medical individual care functioneaza pe raza teritoriala a unei Unitati Administrativ Teritoriale, decontarea cheltuielilor de deplasare/transport vor putea fi suportate initial de catre  CMI care in baza unui decont  de cheltuieli la care se anexeaza documente justificative (bonuri fiscale de combustibil, abonamente de transport in comun, facturi sau bonuri fiscale pentru abonamentele de tren, cartele de metrou sau bilete, dupa caz).va recupera aceste cheltuieli de la UAT, deoarece intre CMI SI UAT   este posibila existenta unei  relatii contractuale.


In situatia in care asistenta medicala face parte din personalul propriu al UAT, respectiv a serviciilor de asistenta sociala, atunci modalitatea de decontare a cheltuieilior de deplasare/ transport, intra sub incidenta HG nr.714/2018.

 

Detaliile privind limitele deconturilor se stabilesc de  catre fiecare consiliu local /orasenesc in parte, cu respectarea prevederilor Legii 273/2006 privind finantele publice locale.
Salarizarea personalului din Administratia publica locala, platit din fonduri publice – functionari publici si personal contractual – este reglementata Legea-cadru nr. 153/2017.
Potrivit acestei legi, venitul salarial al personalului bugetar din Administratia publica locala cuprinde salariile de baza, gradatiile si celelalte drepturi in bani si/sau in natura, prevazute de lege, corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar.

 

Statutul acestor doua categorii de personal din Administratia publica locala este reglementat prin Codul administrativ, aprobat prin OUG nr. 57/2019.
Potrivit art. 129 alin. (1) din Codul administrativ, Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale, iar art. 129, alin. (12) din Codul administrativ se prevede: Consiliul local hotaraste acordarea unor sporuri si a altor facilitati, potrivit legii, personalului angajat in cadrul aparatului de specialitate al primarului si serviciilor publice de interes local.

 

Un raspuns oferit in martie 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in administratia publica si legislatia muncii.

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016