A venit momentul sa scapi de nelamuriri! Ce trebuie sa stii despre REGES ONLINE?

de Mara Dobrin 09 Sep. 2025 2199

A venit momentul sa scapi de nelamuriri! Ce trebuie sa stii despre REGES ONLINE?
Va reamintim ca recent a avut loc cel mai important eveniment specializat al acestei primaveri – Conferinta Noul REGES ONLINE – in cadrul caruia expertul Rodica Mantescu a explicat impecabil toate implicatiile marii modificari introduse de HG nr. 295/2025, anume inlocuirea REVISAL cu un nou sistem informatic (REGES ONLINE).


Aceasta inlocuire aduce 2 obligatii majore pentru toti angajatorii si care trebuie indeplinite pana la 30 septembrie, sub sanctiunea unor amenzi de pana la 20.000 de lei:

 

  • inregistrarea in noul REGES online; 
  • completarea contractelor deja existente cu anumite elemente care nu se regasesc in vechiul REVISAL (nivel de studii, grad de handicap, loc de munca mobil etc.).

 

Nu ati putut participa la Conferinta?

 

Nicio problema, aveti acum acces la lucrarea Noul REGES online. Caietul seminarului si o REDUCERE de -30%! care contine prezentarea lectorului Rodica Mantescu, intrebarile care au fost puse din sala de participanti si raspunsurile primite, precum si completari impuse de ultimele evolutii aparute in implementarea noii platforme REGES ONLINE, detalii AICI <<<

 

Ce au intrebat participantii la Conferinta?


 
Cum se creeaza corect contul in REGES online si cine are voie sa-l faca?


 

Multi participanti au cerut clarificari privind pasii de creare a contului, ce semnatura electronica este necesara, daca pot crea contul in numele altcuiva prin imputernicire (de exemplu, administrator strain, PFA, reprezentantul legal al prestatorului), daca este obligatorie o procura notariala si ce documente sunt necesare pentru reprezentantul legal al prestatorului etc.


 
Cum se deleaga accesul in REGES si ce documente sunt necesare?
 

Este o tema recurenta: cine poate fi delegat, daca poate fi delegat atat un prestator, cat si un salariat, cati delegati sunt acceptati, daca e valabila delegarea intre firme, cum se face efectiv desemnarea salariatului sau a unei firme externe.


 
Ce date trebuie completate (sau completate din nou) in REGES pentru salariatii existenti?

 

Foarte multe intrebari despre completarea studiilor, locului de munca (fix vs. mobil), repartizarea programului, ture, munca in diverse locatii sau puncte de lucru. Neclaritati legate si de angajatii cu program flexibil, non-UE, soferi, studenti etc.


 
Cum se inregistreaza concediile medicale si suspendarile in REGES?

 

Participantii au intrebat despre suprapuneri de concedii, cazuri speciale (risc maternal, ingrijire copil, cancer), incetarea suspendarii automata sau manuala, termene de raportare si cazuri in care certificatul medical ajunge cu intarziere.


 
Cum se face migrarea din REVISAL in REGES si ce ramane de completat manual?

Intrebarile s-au concentrat pe ce se transfera automat, ce trebuie completat manual, ce se intampla cu contractele incetate, cum pot fi importate datele din softuri externe (Saga, Charisma), daca trebuie completate retroactiv datele etc.


 
Gasiti raspunsurile complete la aceste intrebari in lucrarea Noul REGES online. Caietul seminarului, comanda ACUM <<<


Cateva aspecte practice legate de trecerea la noul REGES ONLINE

 

I. Accesul in platforma

 

Accesul este individual si se poate face prin: RoeID, certificat digital calificat sau cu aprobarea ITM. Atentie, dupa autentificare in REGES online, nu se mai poate accesa vechiul Revisal!

 
II. Delegarea dreptului de acces

 

Reprezentantul legal poate delega accesul catre: a) salariati activi, prin decizie scrisa; b) prestatori de servicii, inregistrati anterior in REGES. Acestia desemneaza un salariat propriu cu RoeID sau semnatura digitala.


 
III. Operarea in REGES

 

Salariati: se introduc date in functie de nationalitate (roman, UE, NON-UE), cu validare CNP/NIF/Pasaport.
Contracte: doar cele de munca, tip durata determinata sau nedeterminata. Se specifica functia COR, nivel studii, program de lucru, loc de munca, salariu si sporuri.


 
IV. Suspendare, incetare, reactivare
 

Suspendarea pentru motive legale (coduri indemnizatii 01-17, temeiuri legale din Codul muncii) se face in 3 zile lucratoare pentru medicale. Incetarea si reactivarea se inregistreaza prin selectarea temeiului si completarea datelor corespunzatoare.

 
V. Rapoarte, neconformitati

Se pot genera extrase despre salariati, contracte, modificari si activitati. Sistemul semnaleaza automat neconformitati precum: salarii sub minim, intarzieri, contracte expirate etc.
 

Aflati totul despre trecerea la sistemul REGES ONLINE, detalii AICI <<<
 

Noul sistem REGES ONLINE permite simplificarea, debirocratizarea si digitalizarea procesului de gestionare a datelor salariatilor. Suplimentar, se imbunatateste timpul de actualizare a modificarilor sistemului, deoarece toti utilizatorii beneficiaza intotdeauna de ultima versiune a aplicatiei, intr-un mod unitar si mult mai rapid. 
 
Utilizatorii pot accesa sistemul REGES ONLINE din orice locatie, prin intermediul unor mecanisme web sau mobile. REGES online duce la cresterea disciplinei in transmiterea datelor si la reducerea abuzurilor legate de inregistrarile retroactive, prin introducerea unor termene stricte pentru raportarea datelor. 

 

Aflati toate informatiile relevante despre acest sistem achizitionand chiar acum lucrarea pe stick Noul REGES online. Caietul seminarului, stoc limitat, COMANDA ACUM <<<

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016