de InfoInstitutii.ro 29 Dec. 2021 1499 |
Va reamintim ca in Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, la art. 11 alin. (4) se prevede ca "Nivelul veniturilor salariale se stabileste, in conditiile prevazute la alin. (1) si (3), fara a depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de viceprimar". Aceasta prevedere legala se refera la momentul stabilirii veniturilor salariale ale unui functionar public, respectiv la stabilirea salariului de baza si a altor drepturi salariale.
"Rog suport pentru urmatoarea speta: Functionar public, angajat in luna august, in octombrie a fost in concediu medical; luand in calcul baza de calcul de la fostul angajator, venitul brut pe luna octombrie (pentru zilele lucrate cumulat cu indemnizatia pentru perioada de CM) depaseste indemnizatia viceprimarului. Mentionez ca intreaga indemnizatie pentru CM este suportata din bugetul local (nu inregistram sume de recuperat de la FNUASS, dar in lunile urmatoare, vom avea sume de recuperat de la FNUASS). In aceasta situatie se mai impune conditia ca venitul brut al functionarului public sa nu depaseasca indemnizatia viceprimarului?"
Conform definitiei prevazute la art. 7 lit. m) din lege, venitul salarial al personalului din sectorul bugetar cuprinde salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie, soldele de grad/salariile gradului profesional detinut, gradatiile, soldele de comanda/salariile de comanda, indemnizatiile de incadrare, indemnizatiile lunare si, dupa caz, compensatiile, indemnizatiile, sporurile, majorarile, adaosurile, primele si premiile, precum si alte drepturi in bani si/sau in natura, corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar.
Putem observa ca aceasta definitie se refera la venituri (salarii, solde, indemnizatii, sporuri, prime, premii etc.) obtinute din desfasurarea activitatii profesionale, corespunzatoare fiecarei categorii de personal.
Indemnizatia de concediu medical nu este un drept salarial stabilit in baza Legii nr. 153/2017, ci un drept de asigurari pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in sistemul de asigurari sociale de sanatate, care se acorda si se calculeaza conform prevederilor OUG nr. 158/2005.
Prin urmare, in cazul prezentat, venitul brut lunar al functionarului public, pentru luna octombrie, este constituit din venituri salariale si din venituri din drepturi de asigurari, fiecare acordate si calculate conform legislatiei specifice.
Astfel, in cazul prezentat, nu este aplicabila conditia mentionata de dumneavoastra.
Un raspuns valabil in data de 16.11.2021, oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente.
Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.