de Ana Tudor 07 Aug. 2015 4818 |
Inventarierea patrimoniului reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
Pentru realizarea corecta a inventarierii patrimoniului, institutiile publice au obligatia de a completa listele de inventariere.
Listele de inventariere contin toate bunurile care urmeaza sa fie inventariate si ajuta la:
- inventarierea bunurilor aflate in gestiunile unitatii
- stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si alte valori (elemente de trezorerie)
- justificarea inregistrarii in evidenta magaziilor si in contabilitatea plusurilor si minusurilor constatate
- intocmirea registrului-inventar
- determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare
- centralizarea operatiunilor de inventariere
Cum se completeaza listele de inventariere
Institutiile publice pot completa listele de inventariere fie utilizand sistemul informatic de prelucrare automata a datelor, fie prin inscrierea elementelor de active identificate.
Atentie! Listele de inventariere vor fi completate fara spatii libere, fara greseli/stersaturi, conform procedurilor interne aprobate.
Veti intocmi liste de inventariere distincte pentru:
- bunurile aflate in expeditie
- bunurile achizitionate aflate in curs de aprovizionare
- bunurile depreciate, inutilizabile sau deteriorate
- bunurile fara miscare ori greu vandabile
- comenzi in curs, abandonate sau sistate
- creantele si obligatiile incerte ori in litigiu
- bunurile aflate asupra angajatilor
De asemenea, aveti obligatia de a completa de a completa declaratia de inventariere, dupa modelul urmator:
MODEL DE DECLARATIE GESTIONAR INAINTE DE INVENTARIERE
Unitatea ……………………….
DECLARATIE DE INVENTAR
Subsemnatul (a) ……………………………, in calitate de gestionar raspunzator de gestiunea ……..…………..…. numit prin decizia nr.…….…………………………., declar pe propria raspundere ca:
1. Toate valorile materiale si banesti aflate in gestiunea subsemnatului se gasesc in incaperile (locurile)……………………………………………..si in alte locuri de depozitare .................................................
………………………………………………………………………………….........................................................
2. Posed (nu posed) in afara valorilor materiale ale entitatii patrimoniale si alte materiale apartinand tertilor, primite cu sau fara documente ..................................………………………………………………………….……
.....................................................................................................................................................................................
3. Am (nu am) cunostinta de existenta unor plusuri/minusuri in valoare (cantitate) de ...............................………...............................................................................................................
4. Am (nu am) valori materiale nereceptionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au intocmit documentele aferente in cantitate/valoare de ………………………..........................
.................................................................………………………............……………………………………………
5. Am (nu am) eliberat valori materiale sau banesti fara documente legale ………......................
…………………………………………………………………………….......................................
6. Detin (nu detin) numerar sau alte hartii de valoare rezultate din vanzarea bunurilor aflate in gestiune ………….......................................................................................................................
…………………….……………………………………………………………………………
7. Am (nu am) documente de primire care nu au fost operate in evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate
…………………………………………………………………………….....................................
…………………………………………………………………………….....................................
8. Detin (nu detin) numerar din vanzarea marfurilor aflate in gestiune, de ……..lei.
9. Ultimele documente de intrare sunt:
fel document ………………..nr.…………………………….din……………………….....
fel document …………………..nr.…………………………….din………………………..
10. Ultimele documente de iesire sunt:
11. Ultimul Proces verbal de inventariere pentru aceasta gestiune a fost incheiat la data de……………….. pentru perioada……………………………………………….
fel document ………………..nr.…………………………….din……………………….....
fel document …………………..nr.…………………………….din………………………..
12. Alte mentiuni
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
Declaratia a fost semnata in fata comisiei de inventariere compusa din:
___________________
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.