Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Atributii CFPP in cadrul unei primarii. Numarul maxim de persoane care pot exercita controlul financiar preventiv propriu

de Ioana Stoica 26 Ian. 2022 400

Atributii CFPP in cadrul unei primarii. Numarul maxim de persoane care pot exercita controlul financiar preventiv propriu
Va reamintim ca, potrivit art. 2 lit.t) din OG 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana desemnata cu exercitarea controlului financiar preventiv propriu este acea persoana din cadrul compartimentelor de specialitate, numita de conducatorul entitatii publice pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu sau persoana care indeplineste aceasta atributie pe baza de contract, in conditiile legii.


Organizarea controlului preventiv intern intra in competenta ordonatorului de credite si se bazeaza pe principiul separarii agentilor (compartimentelor) care initiaza operatiunea de cei care o verifica.


"Suntem o Primarie de comuna cu peste 9000 de locuitori si 52 de angajati din care 8 in cadrul Compartimentului Financiar-Contabil, Taxe si Impozite, 6 functionari Publici si 2 persoane contractuale. Intrebarea este: Care este numarul maxim de persoane care poate sa isi exercite controlul financiar preventiv propriu in cadrul institutiei?"
 

Raspunsul specialistilor: 


Conform art. 9 (1) si art. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, entitatile publice, prin conducatorii acestora, au obligatia de a organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor in cadrul compartimentului contabil, persoanele desemnate sa efectueze aceasta activitate trebuind sa fie altele decat cele care initiaza operatiunea supusa vizei. Conducatorii entitatilor publice au obligatia sa stabileasca proiectele de operatiuni supuse controlului financiar preventiv, potrivit art. 6, documentele justificative si circuitul acestora, cu respectarea dispozitiilor legale si, in functie de acestea, pot hotari numirea persoanelor care acorda viza CFP.

 

Totodata, potrivit cap.II pct.3 din anexa nr.2 la OMFP 923/2014, pot fi numite, in vederea exercitarii controlului financiar preventiv propriu, persoanele care sunt angajate ale entitatii publice sau, dupa caz, au capacitatea legala de a incheia un contract pentru indeplinirea acestei atributii si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

 

a) au cetatenie romana si domiciliul in Romania;
b) cunosc limba romana, scris si vorbit;


c) au capacitate deplina de exercitiu;
d) au o stare de sanatate corespunzatoare, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
e) au studii superioare economice sau juridice. Prin exceptie, cand nu exista persoane cu pregatire superioara care sa indeplineasca prezentele conditii, pot fi numite pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu si persoane cu studii medii de specialitate economica;
f) au o vechime efectiva in domeniul finantelor publice de minimum 3 ani, in cazul institutiilor publice, si de minimum 3 ani in domeniul financiar-contabil, in cazul celorlalte entitati publice;
g) nu au fost condamnate pentru savarsirea unei infractiuni care le-ar face incompatibile cu exercitarea acestei activitati;
h) prezinta minimum doua scrisori de recomandare.

 

Persoanele care exercita controlul financiar preventiv propriu sunt, de regula, numite din cadrul compartimentului financiar-contabil, putand insa face parte si din alte compartimente de specialitate; persoanele respective trebuie sa fie altele decat cele care aproba si efectueaza operatiunea supusa vizei.

La entitatile publice la care, datorita numarului mic de salariati, posibilitatea de separare a atributiilor si responsabilitatilor este limitata, conducerea acestora are obligatia sa instituie masuri suplimentare de control intern pentru atenuarea riscurilor in utilizarea fondurilor publice.

 

Prin urmare, se observa ca legiuitorul instituie in sarcina conducatorului institutiei competenta de a organiza la nivelul entitatii activitatea de control financiar preventiv propriu, stabilind conditiile pentru ca o persoana sa poata fi numita si sa desfasoare activitatea de control financiar preventiv, specificand in mod expres necesitatea ca persoanele respective trebuie sa fie altele decat cele care aproba si efectueaza operatiunea supusa vizei. 

 

Asadar, facem mentiunea ca dispozitiile legale care reglementeaza activitatea si organizarea activitatii de CFPP nu prevede si un numar maxim de persoane care pot fi numite sa exercite astfel de atributii, acest aspect ramanand la latitudinea conducatorului respectivei entitati, conditia esentiala fiind insa respectarea conditiilor de numire si asigurarea separarii atributiilor si a regimului aplicabil incompatibilitatilor si conflictului de interese.

 

Un raspuns valabil la data de 24.01.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016