3 conditii care permit promovarea functionarilor publici

de Ana Tudor 29 Mai. 2014 4218

3 conditii care permit promovarea functionarilor publici
Functionarul public trebuie sa indeplineasca o serie de conditii daca isi doreste sa participe la concursul/examenul de promovare in gradul profesional, conform prevederilor art. 65 alin. (2) din Legea nr.188/1999 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:


- cel putin 3 ani vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza;
- cel putin calificativul "bine" la evaluarea anuala a performantelor individuale in ultimii 2 ani calendaristici;
- sa nu aiba in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi;


Conform legii in vigoare, pot participa la examenul pentru promovarea functionarilor publici, doar persoanele care indeplinesc simultan cele trei conditii, acestea fiind supusi unei testari in trei etape:

- verificarea existentei cererii de inscriere la examenul de promovare in clasa  aprobate de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in conditiile cerute de lege;
- proba scrisa;
- interviul;

Probele se noteaza cu puncte de la 1 la 100 si constau in redactarea unei lucrari in prezenta comisiei de examen si sustinerea interviului.

Promovarea fiecarei probe se face ca urmare a obtinerii punctajului minim de 50  de puncte, fiecare dintre acestea fiind obligatorie pentru participarea la urmatoarea, punctajul final necesar pentru promovarea examenului este de minimum 100 de  puncte si se obtine prin cumularea punctajului obtinut la fiecare dintre probele prevazute.


Promovarea functionarilor publici care au fost admisi la examenul de promovare  in clasa se face prin transformarea postului pe care sunt incadrati intr-o functie publica de executie de grad profesional asistent din clasa corespunzatoare studiilor absolvite, cu stabilirea salariului in conditiile prevazute de Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare si a celorlalte acte normative in domeniul salarizarii.
   
Conducatorul autoritatii sau institutiei publice are obligatia de a emite, in conditiile legii, actul administrativ de numire in functia publica pentru fiecare candidat declarat admis, in termen de maximum 15 zile lucratoare de la afisarea punctajelor finale.

Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016