ANAF cauta specialisti in managementul riscului

de Cristian Tanase 20 Feb. 2020 857

ANAF cauta specialisti in managementul riscului
Reorganizarea ANAF nu inseamna doar eliminarea a aproximativ 2150 de posturi existente in cadrul institutiei, ci si constituirea directiei de management al riscului. Presedintele ANAF considera ca inspectia fiscala se va derula sub auspiciile felului in care va fi aplicat managementul riscului si a oferit mai multe explicatii in cadrul unei conferinte recente pe teme fiscale.


Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Mirela Calugareanu, a anuntat in cadrul Conferintei Anuale de Taxe, organizate de  PwC Romania, ca vor fi angajati cei mai buni specialisti pentru noua directie de management al riscului care va rezulta dupa reorganizarea ANAF.

"ANAF trebuie sa functioneze ca o companie in viitor. Pentru popularea cu cei mai buni specialisti a Directiei de analiza de risc sau de management al riscului, cum o numim prin acest HG, vom face o recrutare interna, pe baza CV-ului personalului. Am creat un colectiv, un grup, din care fac parte oamenii cu prestigiu profesional din ANAF si cu care discutam si evaluam fiecare persoana care doreste sa acceada la conducerea acestei directii de management al riscurilor. Totodata, noi am inceput un proces puternic de pregatire profesionala a angajatilor nostri", a explicat Mirela Calugareanu, citata de Agerpres. 

De asemenea, presedintele ANAF a precizat ca inclusiv actiunile aferente controlului fiscal vor fi influentate de felul in care va fi implementata analiza de risc. 

"Am propus infiintarea unei directii generale de management al riscurilor, care se va ocupa de analiza de risc si nu numai. in Directia Generala de Mari Contribuabili exista deja o astfel de clasificare pe tot ceea ce inseamna portofoliu de mari contribuabili, dar noi vom avea la nivel national o asemenea scorizare si clasificare a contribuabililor. Acesta va insemna tratamente diferentiate pe care le vom aplica in relatia cu contribuabilii", a afirmat Mirela Calugareanu, potrivit aceleiasi surse. 

Potrivit unui proiect de hotarare postat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, masurile propuse vin in aplicarea celor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

"In conditiile in care intreaga coordonare a activitatilor de control se impune a fi realizata dintr-un singur punct, astfel incat intregul proces de control (inspectie fiscala si antifrauda fiscala) sa fie privit in ansamblu, nu se mai justifica existenta a doua posturi de vicepresedinte care sa coordoneze activitatile de control in mod separat", se arata in nota de fundamentare, citata de Agerpres. 

In ce priveste infiintarea Directiei generale de management al riscului, se mentioneaza ca analiza de risc reprezinta functia cheie a planificarii activitatii, ANAF intentionand sa perfectioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundantei unor activitati, a suprapunerii actiunilor de control, a abordarilor partiale ale unor riscuri fiscale, dar si pentru evitarea tratamentelor neunitare si disproportionate ale nivelului de risc. 

Astfel, "noua structura va contribui in mod semnificativ la stimularea conformarii fiscale voluntare a contribuabililor prin programe vizand riscurile critice identificate, la sustinerea procesului decizional al conducerii ANAF cu privire la prioritatile strategice ale institutiei, asigurand de la nivel central
optimizarea procesului de alocare a resurselor Agentiei". Conform proiectului, reorganizarea ANAF va insemna si reducerea functiilor de conducere cu 150 de posturi si eliminarea a alte 2.000 de functii din cadrul institutiei. 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit