Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Institutie publica. Transfer salariat perioada determinata. Care e procedura corecta?

de InfoInstitutii.ro 28 Dec. 2020 777

Institutie publica. Transfer salariat perioada determinata. Care e procedura corecta?
Se doreste transferul in interesul serviciului, conform art. 32 din Legea 153/2017 . In afara de procedura si documentele necesare, care sunt celelalte prevederi din actele normative in vigoare specifice domeniului de activitate referitoare la transfer, conform art. 32 (3)? Sub ce forma se stabilesc criterii de selectie proprii de transfer, conform art. 32 (4) si ce criterii ar putea fi stabilite ? Se poate transfera un salariat (personal contractual), conform art.32 (1) lit.a, daca are un contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in baza art. 83 lit. a) din Legea 53/2003? Ce se intampla cu contractul individual de munca la data expirarii contractului?


Raspunsul specialistului: 

Pe langa dispozitiile art. 32 din Legea 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, apreciem ca devin incidente dispozitiile art. 506 si ale art. 551 alin.(3) din Codul administrativ.

Art. 506 are urmatorul continut:

„Transferul poate avea loc dupa cum urmeaza:

a) in interesul serviciului;
b) la cererea functionarului public.

(2) Transferul se poate face pe o functie publica vacanta de acelasi nivel, cu respectarea categoriei, clasei si gradului profesional al functionarului public, sau intr-o functie publica vacanta de nivel inferior.


(3) Pentru functionarii publici de executie prin functie publica de nivel inferior se intelege orice functie publica cu grad profesional mai mic decat gradul profesional al functiei publice detinute sau de clasa de nivel inferior.

(4) Pentru functionarii publici de conducere prin functie publica de nivel inferior se intelege o functie publica de conducere situata ierarhic la un nivel inferior functiei publice detinute, potrivit ierarhizarii prevazute la art. 390, precum si orice functie publica de executie.

(5) Functionarul public trebuie sa indeplineasca conditiile de studii, conditiile de vechime si conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice in care urmeaza sa fie transferat. Verificarea conditiilor de realizare a transferului este in sarcina conducatorului autoritatii sau institutiei publice la care se transfera functionarul public.

(6) Transferul in interesul serviciului se face la solicitarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public, cu acordul scris al functionarului public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care este numit functionarul public.

(7) In cazul transferului in interesul serviciului in alta localitate decat cea in care isi are sediul autoritatea sau institutia publica de la care se transfera, functionarul public transferat are dreptul la o indemnizatie egala cu salariul net calculat la nivelul salariului din luna anterioara celei in care se transfera si la un concediu platit de 5 zile lucratoare. Plata acestor drepturi se suporta de autoritatea sau institutia publica la care se face transferul, in termen de cel mult 15 zile de la data aprobarii transferului. Nu beneficiaza de dreptul la indemnizatie functionarii publici care au domiciliul in localitatea in care isi are sediul autoritatea sau institutia publica la care se transfera.

(8) Transferul la cerere se face la solicitarea functionarului public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public. Autoritatea sau institutia publica in cadrul careia s-a aprobat transferul la cerere al functionarului public instiinteaza cu celeritate autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea functionarul public, despre aprobarea cererii de transfer. In termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii, conducatorul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public are obligatia sa emita actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu ale functionarului public, cu precizarea datei de la care opereaza transferul la cerere. Data de la care opereaza transferul la cerere nu poate depasi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.

(9) Autoritatile sau institutiile publice pot aproba proceduri interne de selectie a functionarilor publici prin transfer, respectiv de verificare a conditiilor de realizare a transferului.
(10) In cazul inaltilor functionari publici, transferul se poate dispune numai pe o functie publica de conducere sau de executie.
(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (8), transferul la cerere in cazul inaltilor functionari publici se dispune de catre persoana care are competenta legala de numire in functia publica, la solicitarea motivata a inaltului functionar public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in a carei structura se gaseste functia publica de conducere sau de executie vacanta pe care urmeaza a fi transferat”.

Potrivit art. 551 alin.(3) din Cod, dispozitiile art. 376 alin. (2), 430, 432 - 434, 437 - 441, 443 - 449, 458 si art. 506 alin. (1) - (9) se aplica in mod corespunzator si personalului contractual.

Prin urmare, apreciem ca si aceste dispozitii legale trebuie avute in vedere.

Astfel, transferul se poate face:
- pe o functie publica vacanta de acelasi nivel, cu respectarea categoriei, clasei si gradului profesional al functionarului public
- intr-o functie publica vacanta de nivel inferior
• pentru functionarii publici de executie: functia publica cu grad profesional mai mic decat gradul profesional al functiei publice detinute sau de clasa de nivel inferior
• pentru functionarii publici de conducere: functia publica de conducere situata ierarhic la un nivel inferior functiei publice detinute, precum si orice functie publica de executie

Conditiile ce trebuie indeplinite pentru transfer sunt:

- functionarul public transferat trebuie sa indeplineasca studiile, conditiile de vechime si conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice in care urmeaza sa fie transferat
- conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se transfera functionarul public verifica conditiile de realizare a transferului

In ceea ce priveste transferul in interesul serviciului, precizam ca acesta:

- se face la solicitarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public
- cu acordul scris al functionarului public
- cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care este numit functionarul public
- in cazul transferului in interesul serviciului in alta localitate decat cea in care isi are sediul autoritatea sau institutia publica de la care se transfera, functionarul public transferat are dreptul la:
• indemnizatie egala cu salariul net calculat la nivelul salariului din luna anterioara celei in care se transfera
• la un concediu platit de 5 zile lucratoare
• plata acestor drepturi se suporta de autoritatea sau institutia publica la care se face transferul, in termen de cel mult 15 zile de la data aprobarii transferului
• nu beneficiaza de dreptul la indemnizatie functionarii publici care au domiciliul in localitatea in care isi are sediul autoritatea sau institutia publica la care se transfera

Transferul la cerere:

- se face la solicitarea functionarului public
- cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public
- autoritatea sau institutia publica in cadrul careia s-a aprobat transferul la cerere al functionarului public instiinteaza cu celeritate autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea functionarul public, despre aprobarea cererii de transfer
- in termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii, conducatorul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public are obligatia sa emita actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu ale functionarului public, cu precizarea datei de la care opereaza transferul la cerere
- data de la care opereaza transferul la cerere nu poate depasi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.

Autoritatile sau institutiile publice pot aproba proceduri interne de selectie a functionarilor publici prin transfer, respectiv de verificare a conditiilor de realizare a transferului. Asadar, procedura interna ar putea sa vizeze modul propriu-zis de organizare si realizare a transferului, inclusiv prin organizarea  mai multor probe ce trebuie sustinute de eventualii candidati (probe scrise/interviu) sau alte asemenea aspecte, astfel incat aplicarea acesteia sa permita departajarea candidatilor.
Dupa cum se observa, legiuitorul nu a reglementat in mod expres interdictia de a aplica institutia transferului unui salariat incadrat cu CIM pe perioada determinata.

Potrivit art. 376 din Codul administrativ (aplicabil si personalului contractual), functionarii publici numiti pe perioada determinata in conditiile art. 375 alin. (1) au aceleasi drepturi si indatoriri ca si functionarii publici numiti pe perioada nedeterminata, cu exceptiile prevazute de prezentul cod.

Totodata, potrivit art. 502 alin.(2) din Codul administrativ, in cazul functionarilor publici numiti pe durata determinata modificarea temporara a raporturilor de serviciu se poate face pe o perioada mai mica sau egala cu perioada pentru care au fost numiti.

Asadar, in situatia modificarii temporare a raporturilor de munca/serviciu, legiuitorul a precizat in mod expres perioada pentru care acest lucru s-ar putea realiza.
Insa, asa cum se poate observa, in situatia transferului – indiferent de tipul acestuia – institutia la care se opereaza transferul preia efectiv contractul salariatului, modificarea vizand doar locul muncii. Astfel, in programul ReVisal se inscrie data preluarii prin transfer, astfel cum este prevazut la art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si datele de identificare ale angajatorului de la care se face transferul.

In opinia noastra, pentru realizarea transferului este necesara corespondenta totala intre posturile intre care opereaza aceasta modificare, sub toate aspectele acestora, elementele ce trebuie modificate prin transfer neputand inlatura alte dispozitii legale sau aplicarea altor prevederi legale (cum ar fi concursul).
In considerarea acestor dispozitii si a particularitatilor specifice personalului bugetar, apreciem ca transferul ar putea fi realizat pe posturi pentru care sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 506 din Codul administrativ, fara sa presupuna si modificarea duratei/perioadei pentru care a fost incheiat CIM. Iar modificarea raporturilor de munca cu caracter temporar ale unei persoane incadrata cu CIM pe durata determinata ar putea avea loc doar cu caracter temporar pe o perioada mai mica sau egala cu perioada pentru care au incheiat CIM.

Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

Autor: InfoInstitutii.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016