de InfoInstitutii.ro 22 Feb. 2021 3937 |
"Pentru a putea beneficia de prevederile art. 4 din Legea 93/2019, o persoana care si-a exprimat dorinta de a prelungi Contractul Individual de Munca peste varsta standard de pensionare si a prelungit Contractul de munca pentru un an, in anul urmator este nevoie sa depuna o alta cerere pentru prelungirea Contractului Individual de Munca sau se intelege de la sine din prima cerere cand si-a exprimat dorinta de a prelungi CIM cu trei ani peste varsta standard de pensionare conform prevederilor legale?"
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 56 alin. (4) din Codul muncii, astfel cum a fost modificat prin Legea 93/2019, pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare si cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi mentinut in aceeasi functie maximum 3 ani peste varsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de munca.
Avand in vedere ca legiuitorul instituie posibilitatea mentinerii salariatului care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru pensionare pentru o perioada estimativa ce nu poate depasi 3 ani peste varsta standard de pensionare, insa prevede posibilitatea ca anual CIM-ul respectivului salariat sa fie prelungit, in opinia noastra este necesar ca manifestarea de vointa a partilor sa se concretizeze anual.
Apreciem ca acest lucru este necesar, mai ales in conditiile in care intre momentul formularii cererii intiale de mentinere a salariatului si momentul prelungirii anuale a CIM pot interveni elemente noi de natura a modifica decizia oricareia dintre parti, inclusiv in sensul incetarii respectivului contract de munca.
In considerarea acestor aspecte, apreciem ca este necesara manifestarea de vointa a partilor, pentru fiecare prelungire a CIM intervenita in perioada celor maxim 3 ani, peste varsta standard de pensionare, reglementati de lege.
Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro

Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente.
Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.