Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Transfer functionar public. Ce conditii se iau in calcul?

de Ioana Stoica 09 Iun. 2020 350

Transfer functionar public. Ce conditii se iau in calcul?
Formulati un punct de vedere referitor la transferul functionarului public: 1. Se tine seama de nivelul institutiei la care se face transferul: nivel central, nivel teritorial, nivel local? 2. Se are in vedere ca functia sa fie din cadrul unei institutii cu aceleasi subordonare ministeriala?


Raspunsul specialistului:

Asa cum se cunoaste, transferul este reglementat in cuprinsul art. 32  alin. (1) din Legea nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, conform carora ocuparea unui post vacant in sistemul bugetar se poate face si prin transfer, daca se realizeaza de pe un post din sistemul bugetar, similar sau echivalent.
In completarea acestei norme cu caracter general, transferul este reglementat in prezent in cuprinsul art. 506 din Codul administrativ.

Din analiaza acestor dispozitii legale se observa ca, spre deosebire de vechea legislatie, in speta art. 90 alin. (5) teza a 2-a din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care prevedea ca in cazul transferului la cerere acesta poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala, actuala legislatie nu mai cuprinde asemenea prevederi.

In asemenea context, opinam ca transferul se realizeaza in prezent conform art. 32 din Legea nr. 153/2017 coroborat cu art. 506 din Codul administativ, fiind necesare doar respectarea conditiilor legale astfel prevazute care nu vizeaza nici nivelul institutiei (central/teritorial sau local) si nici ca institutia in cadrul in care se transfera functionarul sa fie de aceeasi subordonare ministeriala.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
transfer, functionar public, Codul administrativ

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016