Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Transfer personal contractual la societate cu capital integral de stat. Ce procedura urmam?

de Cristian Tanase 20 Ian. 2020 625

Transfer personal contractual la societate cu capital integral de stat. Ce procedura urmam?
In cadrul analizei urmatoare, subiectul il reprezinta o societate cu capital integral de stat sub autoritatea unui minister, in cadrul careia personalul presteaza activitate in baza contractului individual de munca, nu face parte din categoria functionarilor publici si nu este bugetar.


La nivel de societate exista incheiat un Contract Colectiv de Munca in vigoare unde sunt prevazute grilele de salarizare aplicabile si alte drepturi si obligatii aplicabile tuturor angajatilor din cadrul societatii. 

Exista cadrul legal potrivit situatiei prezentate prin care un contract individual de munca de la o alta societate comerciala sa fie transferat in cadrul societatii? Care sunt conditiile in care se poate face acest transfer al unui salariat? 

Se mentioneaza ca exista post vacant pe care se doreste transferul si nu se agreeaza variantele cu delegare/detasare deoarece se doreste pe perioada nedeterminata.

Cum se procedeaza in privinta drepturilor salariale daca persoana care vine prin transfer beneficiaza prin CIM ce urmeaza a fi transferat, de drepturi mai favorabile decat ceea ce exista stipulat in Contractul Colectiv de Munca in vigoare la societatea care preia prin transfer CIM-ul?

Raspunsul specialistului:

Dupa cum se cunoaste, pentru a determina in concret cui ii sunt aplicabile prevederile unui act normativ trebuie in mod expres stabilita sfera de aplicabilitate.

Astfel, Legea nr.153/2017 care reglementeaa la art. 32 transferul stabileste ca aceasta se aplica:
  a) personalului din autoritati si institutii publice, respectiv Parlamentul, Administratia Prezidentiala, autoritatea judecatoreasca, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, unitatile teritoriale, autoritati ale administratiei publice locale, alte autoritati publice, autoritati administrative autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale;
    b) personalului din autoritati si institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale;
    c) personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii;
    d) persoanelor care sunt conducatori ai unor institutii publice in temeiul unui contract, altul decat contractul individual de munca;
    e) persoanelor care ocupa functii de demnitate publica.

Intra in categoria personalului din sectorul bugetar personalul incadrat pe baza contractului individual de munca, personalul care ocupa functii de demnitate publica numite sau alese si personalul care ocupa functii asimilate functiilor de demnitate publica, magistratii, precum si personalul care beneficiaza de statute speciale, inclusiv functionarii publici si functionarii publici cu statut special.
Totodata, Codul administrativ stabileste la art. 1 ca  acesta reglementeaza cadrul general pentru organizarea si functionarea autoritatilor si institutiilor administratiei publice, statutul personalului din cadrul acestora, raspunderea administrativa, serviciile publice, precum si unele reguli specifice privind proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale.

Conform art. 5 lit.b)-d) din Codul administrativ,

- administratia publica reprezinta totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica, de organizare a executarii si executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public,

- administratia publica centrala reprezinta totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica, de organizare a executarii si de executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public national/general, iar

- administratia publica locala este totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica, de organizare a executarii si de executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public local.

Personalul din administratia publica este constituit din demnitari, functionari publici, personalul contractual si alte categorii de personal stabilite in conditiile legii de la nivelul autoritatilor si institutiilor administratiei publice centrale si locale (art.5 lit.gg) din Codul administrativ).
Prin urmare, cele doua acte normative sus-mentionate sunt aplicabile si reglementeaza regulile care guverneaza administratia publica, respectiv personalul din sectorul bugetar.

In baza informatiilor transmise, in opinia noastra, personalul mentionat, respectiv cel din cadrul regiilor autonome aflate in coordonarea ministerelor, nu reprezinta personal bugetar, situatie in care apreciem ca acestora nu le sunt incidente dispozitiile referitoare la transfer reglementate in cuprinsul art. 32 din Legea nr.153/2017 si art.506 din Codul administrativ.  

Pe cale de consecinta, in opinia noastra nu exista baza legala pentru efectuarea unui transfer de la o societate catre o regie autonoma, in situatia in care se doreste angajarea pe perioada nedeterminata a unei anumite persoane aceasta putandu-se realiza prin alte modalitati de ocupare a opostului, inclusiv organizarea unui examen sau concurs.

De altfel, chiar si in ipoteza in care un astfel de transfer ar fi posibil, drepturile salariale nu sunt stabilite ca in ipoteza detasarii (cele mai favorbile), ci prin raportare la grila de salarizare existenta in cadrul entitatii in care acesta se transfera.

 Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro

 

 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.5 din 4 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016