Transferul de personal in cadrul unei institutii publice

de Mara Dobrin 28 Nov. 2023 2162

Transferul de personal in cadrul unei institutii publice
Art. 32 din Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza transferul ca modalitate de ocupare a unui post vacant, in relatia dintre institutii bugetare. Astfel, alin. (1) prevede ca ocuparea unui post vacant in sistemul bugetar se poate face si prin transfer, daca se realizeaza de pe un post din sistemul bugetar, similar sau echivalent, iar alin. (2) prevede ca transferul poate avea loc dupa cum urmeaza: a) in interesul serviciului, numai cu acordul scris al persoanei care se transfera; b) la cererea persoanei, in urma aprobarii cererii de transfer de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul si de la care se transfera.


"Am primit raspunsul dvs. in legatura cu modul de calcul pentru concediul de odihna neefectuat in cazul transferului unui salariat intre doua institutii bugetare. Problema noastra este la nivelul carui salariu se calculeaza: noi ca fosti angajatori am calculat la salariul pe care l-a avut la noi. Noul angajator pretinde sa ii viram in cont contravaloarea (acestor zile de co neefectuat la noi) la nivelul salariului pe care il are acolo. Oricat am citit si am cautat sa ne lamurim, nicaieri nu este clar precizat acest lucru, peste tot scrie ca se platestede fiecare angajator, proportional cu timpul lucrat in fiecare unitate. Asta stim deja cate zile sa platim, dar trebuie sa platim cat ne cere actualul angajator, la salariul de acolo?"
 

Raspunsul specialistilor: 


In Codul muncii transferul nu este reglementat nici ca modalitate de modificare a contractului individual de munca, nici ca modalitate de incetare a acestuia, iar legea-cadru 153/2017 nu contine precizari cu privire la regimul juridic al transferului in cazul personalului contractual.

 

Situatia transferului nu este clarificata pentru personalul incadrat cu contract individual de munca in Codul administrativ, ci doar pentru functionarii publici rezulta clar ca transferul este o modificarea a raporturilor de serviciu, insa in cazul personalului contractual nu se precizeaza ce se intampla cu contractul individual de munca de la fostul angajator si in baza carui contract de munca isi desfasoara salariatul transferat activitatea la noul angajator.

 

Avand in vedere faptul ca transferul reprezinta o modificare permanenta a locului de munca si  ca odata ce au fost intocmite si aprobate documentele de transfer a unui salariat de la o institutie la alta, opinam ca institutia de la care pleaca salariatul  trebuie sa-i inceteze contractul de munca conform art. 32 alin.2 lit.a sau b din Legea 153/2017, iar institutia unde a fost transferat sa incheie un contract de munca in baza prevederilor Codului muncii, ale art. 32 alin. (1) din Legea-cadru 153/2017 si art. 551 si 506 din Codul administrativ.

In aceasta situatie, la angajatorul unde s-a transferat, salariatului i se incheie un nou contract de munca in baza transferului, contract de munca ce va trebui inregistrat cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

 

Astfel,  institutia dvs., la data aprobarii transferului avea obligatia calcularii zilelor de concediu de odihna ramase neefecuate, ceea ce s-a si intamplat, asa cum ati precizat- 3 zile, iar contravaloarea acestui concediu de odihna neefectuat trebuia calculat de catre dvs., raportandu-va la salariul pe care l-a avut angajata la institutia dvs.

 

De la data aprobarii transferului si a plecarii efective a salariatei din institutia dvs., nu mai aveti nicio obligatie legala fata de aceasta. Faptul ca, institutia la care a fost transferata  fosta dvs. salariata va solicita plata indemnizatiei concediului de odihna la nivelul salariului pe care il are salariata respectiva in prezent, nu are nicio sustinere legala, drept pentru care opinam ca institutia dvs a procedat in mod corect, raportandu-va la salariul pe care l-a avut la locul de munca din cadrul institutiei dvs.

 

Institutia transferului a operat pentru institutia dvs. ca o incetare a contractului de munca (desi nu cunoastem temeiul de drept in baza caruia ati operat transferul) si astfel, drepturile cuvenite salariatului, inclusiv concediul de odihna neefectuat, se calculeaza avand ca baza salariul cu care a fost incadrata la dvs. Ceea ce va solicita institutia la care a fost transferata salariata, din  informatiile pe care ni le-ati comunicat, nu au sustinere legala.

 
Un raspuns oferit de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice, in octombrie 2023. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016