de Ioana Stoica 22 Ian. 2014 4504 |
Spatiile si constructiile pentru birouri se clasifica, din punct de vedere constructiv, in constructii independente pentru birouri si spatii pentru birouri inglobate in alte constructii.
In orice caz, spatiile si constructiile pentru birouri pot fi reprezentate:
- de proprietar;
- de conducatorul institutiei sau operatorului economic care isi desfasoaaceste spatii;
- de persoana desemnata de proprietar sau de conducatorul institutiei economic, numita in continuare administrator;
- de persoana care le utilizeaza in baza unui contract, a unei conventii sau similar incheiat in acest sens, denumita in continuare locatar;
Obligatiile pentru apararea impotriva incendiilor revin, potrivit legii:
- proprietarului;
- conducatorului institutiei sau operatorului economic;
- ori administratorului, dupa caz;
In cazul spatiilor pentru birouri inglobate in alte constructii, obligatiile impotriva incendiilor revin:
- proprietarului, conducatorului institutiei sau operatorului economic ori apentru spatiile comune;
- locatarilor, pentru spatiile inchiriate, daca nu se prevede altfel prin contsau alt act juridic similar incheiat intre parti;
Organizarea apararii impotriva incendiilor in spatiile si constructiile pentru birouri presupune emiterea urmatoarelor acte de autoritate:
-dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii idomeniul apararii impotriva incendiilor, dupa caz;
- dispozitia privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;
- instructiunile de aparare impotriva incendiilor si atributiile salariatilor la locurile de munca;
- dispozitia privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;
- dispozitia privind organizarea instruirii personalului;
- dispozitia de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract sau conventie cu un serviciu privat pentru situatii de urgenta, dupa caz;
- regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice, dupa caz;
- conventiile sau contractele cuprinzand raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor, in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile;
- dispozitia privind modul de gestionare a deseurilor din materiale combustibile.
Actele de autoritate privind apararea impotriva incendiilor sunt emise de proprietar, de conducatorul institutiei sau operatorului economic ori de administrator.
In spatiile si constructiile pentru birouri, atributiile in domeniul apararii impotriva incendiilor pot fi exercitate de:
- cadrul tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- personalul desemnat din cadrul serviciului privat pentru situatii de urgenta, in cazul in care este constituit si functioneaza un astfel de serviciu;
- persoana sau persoanele care indeplineste/indeplinesc prin cumul atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- persoana fizica sau persoana juridica autorizata pentru desfasurarea activitatii de aparare impotriva incendiilor, pe baza de contract;
- administrator, pentru spatiile in care isi desfasoara activitatea mai putin de 10 angajati;
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.