Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Comertul online: Comisia si autoritatile de protectie a consumatorilor solicita informatii privire la preturi si la reduceri

de Mara Dobrin 27 Feb. 2019 849

Comertul online: Comisia si autoritatile de protectie a consumatorilor solicita informatii privire la preturi si la reduceri
In urma verificarii unor site-uri destinate consumatorilor din UE reiese ca multi consumatori se confrunta cu informatii neclare cu privire la preturi si la reduceri atunci cand fac cumparaturi online.


In data de 22 februarie 2019,  Comisia Europeana si autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor publica rezultatele unei verificari efectuate la nivelul UE a 560 de site-uri de comert electronic care ofera o gama larga de bunuri, servicii si continut digital, de la imbracaminte sau incaltaminte la programe informatice sau bilete la spectacole. Aproximativ 60 % din aceste site-uri au prezentat nereguli in ceea ce priveste respectarea normelor UE in materie de protectie a consumatorilor, in special in ceea ce priveste modul in care sunt prezentate preturile si ofertele speciale.

V?ra Jourová, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, a declarat: „Comertul online le ofera consumatorilor numeroase oportunitati. Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre site-uri prezinta nereguli, in special cu privire la modul in care sunt afisate preturile si reducerile. Acest lucru trebuie sa inceteze, deoarece consumatorii sunt adesea indusi in eroare si platesc mai mult decat isi propun. Sunt consternat de numarul mare de site-uri care au aceste probleme – sper ca acestea sunt neintentionate. Comerciantii online trebuie sa respecte pe deplin normele UE in materie de protectie a consumatorilor. Autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor, cu sprijinul Comisiei, urmeaza sa ia masurile necesare pentru a pune capat acestor practici comerciale neloiale.”

Pentru mai mult de 31 % din site-urile care ofereau reduceri, autoritatile de protectie a consumatorilor suspecteaza ca ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat ca modalitatea de calcul al pretului redus nu era clara.

Pe 211 site-uri, pretul final care trebuia platit era mai mare decat pretul oferit initial. 39% din acesti comercianti nu inclusesera informatii adecvate cu privire la taxele suplimentare care nu pot fi evitate la livrare, la metodele de plata, la taxele de rezervare si la alte suprataxe similare. Legislatia UE privind protectia consumatorilor ii obliga pe comercianti sa prezinte preturi care sa includa toate costurile obligatorii si, in cazul in care aceste costuri nu pot fi calculate in avans, consumatorul trebuie sa fie informat in mod clar de existenta lor.

Alte nereguli in ceea ce priveste cerintele in materie de informare:

    In 59 % din cele 560 de site-uri verificate, comerciantii au incalcat obligatia de a oferi un link usor accesibil catre Platforma de solutionare online a litigiilor (SOL), prevazuta de legislatia UE. Platforma SOL le permite consumatorilor si comerciantilor sa solutioneze litigiile fara a apela la instanta.

 

...mai multe pe europa.eu >>>

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016