Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cursuri de formare profesionala pentru functionarul public. Care va fi limita alocatiei de cazare, conform HG 714/2018?

de Ioana Stoica 30 Iun. 2022 1358

Cursuri de formare profesionala pentru functionarul public. Care va fi limita alocatiei de cazare, conform HG 714/2018?
Potrivit art. 458 alin.(4) din Codul administrativ, autoritatile si institutiile publice au obligatia sa prevada in buget sumele necesare pentru plata taxelor estimate pentru participarea la programe de formare si perfectionare profesionala organizate la initiativa ori in interesul autoritatii sau institutiei publice, precum si, in situatia in care estimeaza ca programele de formare si perfectionare profesionala se vor desfasura in afara localitatii, sumele necesare pentru asigurarea cheltuielilor de transport, cazare si masa, in conditiile legislatiei specifice.


"Functionar public participa la un curs de formare profesionala, firma organizatoare asigurand cazarea (in regim all inclusive) pe toata perioada de desfasurare a cursului: 6 zile, si va emite factura detaliata pentru valoarea instruirii si valoarea cazarii. Exista reglementari referitoare la suma maxima, pentru cazare, ce se poate suporta de catre primarie? Sau reglementari referitoare la categoria de hotel in care se poate face cazarea?"

 

Raspunsul specialistilor: 
 

In opinia noastra, legislatia specifica la care se face referire este reprezentata de HG 714/2018, in cuprinsul careia se precizeaza drepturile de care beneficiaza persoanele pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului.

 

Prin urmare, fiind vorba despre asigurarea cazarii de catre firma organizatoare a cursului de formare profesionala, apreciem ca persoana in cauza se deplaseaza intr-o alta localitate, in functie de distanta cazarii fata de localitatea unde isi desfasoara activitatea devenind incidente dispozitiile art. 1 alin (1) sau, dupa caz, alin. (2) din anexa la HG 714/2018.

 

Astfel, persoana delegata intr-o localitate situata la o distanta cuprinsa intre 5 si 50 km de localitatea in care isi are locul permanent de munca beneficiaza de o indemnizatie de delegare, in cuantum de 20 lei/zi, indiferent de functia pe care o indeplineste si de autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea.

 

In cazul persoanei delegata intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care isi are locul permanent de munca si care nu se poate inapoia la sfarsitul zilei de lucru beneficiaza de o alocatie zilnica de delegare compusa din:

 

a) o indemnizatie de delegare, in cuantum de 20 lei/zi, indiferent de functia pe care o indeplineste si de autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea;

b) o alocatie de cazare, in cuantum 230 lei/zi, in limita careia trebuie sa isi acopere cheltuielile de cazare.

 

Asadar, intrucat in speta mentionata, acest cost nu este suportat in mod direct de catre autoritatea angajatoare, ci este suportat de catre firma organizatoare, apreciem ca in cazul unei achizitii directe a acestui tip de serviciu ar trebui sa se estimeze pretul luand in calcul aceasta valoare maxima stabilita de lege pentru cazare. Insa, costul exact al cursului de formare ar trebui determinat conform legislatiei achizitiilor publice, pretul urmand sa fie stabilit in functie de caietul de sarcini/specificatiile cerute de unitatea angajatoare.

 

In ceea ce priveste nivelul hotelului, prin stabilirea acestei modalitati de acoperire a costurilor de cazare legiuitorul nu a mai precizat un anumit numar de stele, prin urmare din aceasta perspectiva apreciem ca la acest moment nu mai sunt conditionari.
 

Un raspuns valabil la data de 22.05.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>> 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016