Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Evidenta angajamentelor bugetare. Sfatul specialistului

de InfoInstitutii.ro 02 Apr. 2021 158

Evidenta angajamentelor bugetare. Sfatul specialistului
Avand in vedere ca : - referatul de necesitate se intocmeste cu sume ESTIMATIVE pentru mai multe articole bugetare, si se solicita contabilitatii confirmarea ca exista credite bugetare disponibile la fiecare articol de cheltuiala, - din programul de contabilitate se genereaza propunerea de angajament bugetar si angajamentul bugetar doar pe baza de contract/factura, cu sume CERTE - la momentul emiterii unui referat, s-ar putea sa fie inca multe altele aprobate, dar care inca nu au generata propunerea si angajamentul bugetar Intrebarile sunt: - cum putem avea o situatie exacta a creditelor bugetare disponibile? - e corect sa se genereze propunerea de angajament bugetar/angajament bugetar in baza referatului? Sau care este documentul in baza caruia pot inregistra in contabilitate propunerea/angajamentul bugetar, pentru o buna organizare a ALOP?


Raspunsul specialistului:

Baza legala:

a) Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,cu modificarile si completarile ulterioare
b) Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si controlul financiar preventiv, cu modificarile si completarile ulterioare
c) Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
d) OMFP nr. 1792/ 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificarile si completarile ulterioare
e) OMFP 547/2009 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002


Institutiile publice, indiferent de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor, au obligatia sa organizeze evidenta angajamentelor bugetare si legale.
Evidenta angajamentelor bugetare si legale este tinuta de Compartimentul financiar - contabilitate si concomitent de catre persoane desemnate din cadrul acestui compartiment.




Scopul organizarii evidentei angajamentelor bugetare este de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent cu privire la creditele bugetare consumate prin angajare si prin comparatie sa se determine creditele bugetare disponibile care pot fi angajate in viitor.


Scopul organizarii evidentei angajamentelor legale este de a furniza informatii in orice moment si pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercitiul bugetar curent cu privire la angajamentele legale anuale sau multianuale aprobate de ordonatorul de credite.


Dupa avizarea angajamentului bugetar individual sau global, dupa caz, de catre persoana desemnata sa exercite controlul financiar preventiv propriu, acesta se semneaza de ordonatorul de credite si se transmite compartimentului de contabilitate pentru inregistrare in evidenta cheltuielilor angajate.
 


Angajamentele bugetare si legale se evidentiaza in contabilitate in conturi in afara bilantului (clasa 8), utilizandu-se metoda de inregistrare in partida simpla. Functionarea acestor conturi este precizata in normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1792/2002 cu modificarile si completarile ulterioare. 
 


La finele fiecarui trimestru, persoanele desemnate sa tina evidenta angajamentelor bugetare si legale vor intocmi “Situatia privind executia cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului” si raportul explicativ privind toate informatiile utile cu privire la angajamentele efectuate in cursul exercitiului bugetar.

 
Raspuns oferit de Crenguta Bodoc, expert judiciar, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>
 


evidenta angajamentelor, raportarea, bugetare

Autor: InfoInstitutii.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016