Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghidul auditului intern in institutiile publice: tot ce trebuie sa stiti despre organizarea unui audit

de Ana Tudor 04 Sep. 2014 3906

Ghidul auditului intern in institutiile publice: tot ce trebuie sa stiti despre organizarea unui audit
Art.11 din Legea nr.672/2002 va obliga sa asigurati cadrul organizatoric si functional necesar desfasurarii activitatii de audit public intern.


In plus, art.13 din aceeasi lege va obliga sa elaborati normele metodologice de audit public intern specifice entitatii publice pe care o conduceti, precum si planul de audit public intern.  Detalii aici >>
 
IMPORTANT! Nerespectarea obligatiilor de mai sus constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei, conform art. 23 din Legea nr.672/2002, republicata in 2011.
 
Compartimentele de audit public intern auditeaza, cel putin o data la 3 ani, fara a se limita la acestea, urmatoarele:

1) activitatile financiare sau cu implicatii financiare desfasurate de insitutia  publica din momentul constituirii angajamentelor pana la utilizarea fondurilor de catre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finantare externa;
2) platile asumate prin angajamente bugetare si legale si din fondurile comunitare;
3) administrarea patrimoniului si vsnzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
4) concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
5) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare si stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la incasarea acestora;
6) sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
7) alocarea creditelor bugetare;

8) sistemul de luare a deciziilor;
9) sistemele de conducere si control si riscurile asociate acestora;
10) sistemele informatice;

Prevederi legislative referitoare la domeniile si activitatile auditate de catre compartimentele de audit public intern sunt cuprinse in HG 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern.

Auditul public intern reprezinta activitatea independenta si obiectiva care evalueaza eficacitatea si performanta unei entitati publice, pentru o mai buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice.

 
Auditul ajuta institutiile publice:

 
sa gestioneze mai bine riscurile;
sa asigure o mai buna administrare si pastrare a patrimoniului;
sa asigure o mai buna monitorizare a conformitatii cu regulile si procedurile existente;
sa asigure o evidenta contabila si un management informatic fiabile si corecte;
sa imbunatateasca managementul, controlul si auditul intern;
sa imbunatateasca eficienta si eficacitatea operatiilor;

Detalii suplimentare despre organizarea auditului intern in institutiile publice gasiti aici >>


Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016