de Cristian Tanase 21 Nov. 2014 8063 |
Conducatorii institutiilor publice au obligatia de a realiza anual un raport de control intern/managerial pentru entitatea pe care o reprezinta.
Raportul de control intern reprezinta forma oficiala de asumare a responsabilitatii manageriale de catre conducatorul entitatii publice cu privire la sistemul de control intern/managerial.
In plus, raportul de control intern este documentul prin care institutiile publice in care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat sau al bugetului oricarui fond special furnizeaza Ministerului Finantelor Publice informatiile necesare elaborarii raportului prevazut de lege, care se prezinta Guvernului.
Raportul contine declaratiile minimal obligatorii pe care trebuie sa le formuleze conducatorul entitatii publice si alte informatii referitoare la diverse elemente ale sistemului de control intern/managerial propriu, cum ar fi:
- informatii si constatari care sa permita formularea unor aprecieri in legatura cu eficacitatea sistemului in exercitiul financiar urmator;
- prezentarea unor elemente considerate relevante in programul si activitatea compartimentului de audit intern;
- stadiul implementarii masurilor/etapelor prevazute in programul de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial;
- formularea unor rezerve privind eficacitatea sistemului de control intern/managerial, prin mentionarea uneia sau mai multor puncte slabe importante ale sistemului, existente la data inchiderii exercitiului financiar, caz in care este obligatorie prezentarea masurilor destinate inl?tur?rii acestora, precum si termenele de realizare aferente;
- analiza raportului cost/beneficiu la stabilirea si aplicarea masurilor de control intern/managerial.
Raportul de control intern pentru institutiile publice descrise anterior, se va incheia cu urmatorul alineat:
Din analiza rapoartelor asupra sistemelor de control intern/managerial transmise ordonatorului principal de credite de catre ordonatorii secundari si cei tertiari de credite, direct subordonati, rezulta ca:
a) nr.) institutii au sisteme conforme;
b) (nr.) institutii au sisteme partial conforme;
c) (nr.) institutii au sisteme neconforme;
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.