Guvernul a prelungit termenele pentru depunerea documentelor necesare in vederea obtinerii indemnizatiei de somaj

de Cristian Tanase 21 Apr. 2020 1020

Guvernul a adoptat o Ordonanta de urgenta care modifica si completeaza OUG nr. 30 si 32 din 2020 si care vizeaza protectia sociala a unor categorii profesionale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARSa€“CoV-2.


Executivul a prelungit termenul pentru solicitarea indemnizatiei aferenta lunii martie cu 5 zile lucratoare pentru profesionistii definiti de Codul civil. Pentru categoriile nou introduse, avocatii, respectiv pentru cooperatiile care vor putea depune documentatia pentru persoanele cu care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, termenul in care poate fi solicitata indemnizatia este de 10 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a actului normativ.

Actul normativ adoptat de Guvern prevede ca avocatii care si-au intrerupt activitatea partial pot beneficia, pe perioada starii de urgenta, de o indemnizatie lunara de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor de stat pentru anul 2020, daca in luna pentru care solicita indemnizatia au realizat incasari cu minimum 25% mai mici decat media lunara pe anul 2019, dar nu depasesc castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020.
Executivul a decis si simplificarea unor proceduri. Astfel, cooperatiile vor putea depune la AJPIS documentele necesare pentru obtinerea indemnizatiei de somaj pentru persoanele cu care au incheiate conventii individuale de munca, iar AJPIS plateste catre cooperatie, care apoi va plati indemnizatiile catre persoane in maximum 3 zile lucratoare.

Noua ordonanta de urgenta mai stabileste ca indemnizatiile acordate in baza OUG nr. 30/2020 sunt exceptate de la executarea silita, prin poprire, masura care va inceta la 60 de zile dupa incheierea starii de urgenta.

In cazul somerilor, Executivul a decis prelungirea acordarii indemnizatiei de somaj pentru cei carora le inceteaza acest drept pe perioada starii de urgenta, iar in cazul pensionarilor, s-a decis suspendarea sau neinceperea executarii silite asupra drepturilor lunare platite si prin casele sectoriale de pensii.
Sunt prevazute si exceptii in privinta pensionarilor si persoanelor incadrate in grad de handicap, in sensul ca acestia pot cumula veniturile proprii - pensia, respectiv veniturile obtinute de persoana incadrata in grad de handicap – cu indemnizatia de care pot beneficia conform OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.



Ordonanta de urgenta stabileste, in acelasi timp, modalitatea de aplicare a prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru indemnizatiile prevazute la art. XV din OUG nr.30/2020, referitoare la plata impozitului pe venit si a contributiilor de asigurari sociale de stat si a celor de asigurari sociale de sanatate, respectiv modalitatea de calcul, retinere, plata si declarare a obligatiilor fiscale aferente acestor indemnizatii.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016