de Cristian Tanase 09 Apr. 2020 3402 |
Avand in vedere prevederile limitative ale HG 286/2011 cu privire la amanarea/suspendarea concursurilor pentru posturile vacante, ce posibilitati legale de amanare pe o perioada nedeterminata a unui concurs exista, in conditiile actuale de stare de urgenta, determinata de pandemia SARS-Cov-2? Daca se amana concursul, este obligatorie publicarea in Monitorul Oficial a noului calendar de concurs? Se impune reluarea intregii proceduri de concurs, inclusiv etapa de depunere dosare (cu posibilitatea aparitiei altor candidati)?
Raspunsul specialistului:
In conformitate cu prevederile art. 38 din HG 286/2011 privind pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, in cazul in care, din motive obiective, nu se pot respecta data si ora desfasurarii concursului:
a) concursul se amana pentru o perioada de maximum 15 zile lucratoare;
b) se reia procedura de organizare si desfasurare a acestuia daca amanarea nu poate fi dispusa conform lit. a).
Asadar, din informatiile dvs rezulta ca intentia este de a relua procedura de organizare a concursului si nu amanarea acestuia. Prin urmare, in opinia noastra, este necesara anularea concursului organizat pentru ocuparea postului vacant, avand in vedere instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei precum si prevenirea raspandirii coronavirus (COVID-19) si reluarea acestuia si a procedurii de organizare la o data stabilita ulterior.
Intrucat dispozitiile art. 39 din Regulamentul sus-mentionat vizeaza doar candidaturile inregistrate la concursul a carui procedura a fost suspendata sau amanata, nu si a concursului anulat a carui procedura va fi reluata, apreciem ca in acest ultim caz dispozitiile articolui mentionat nu sunt incidente, toate procedurile stabilite de Regulament fiind necesar a fi reluate odata ce decizia de reluare a concursului anulat va fi luata.
Prin urmare, odata cu reluarea concursului vor fi indeplinite din nou toate procedurile prevazute in Regulamentul aprobat prin HG 286/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv publicarea anuntului, intocmirea deciziilor privind componenta comisiilor de concurs si solutionare a contestatiilor, intregul calendar al concursului, termen nou pentru depunerea dosarelor, si altele asemenea.
Totodata, pentru a comunica tuturor celor interesati anularea concursului, apreciem ca trebuie utilizate in mod similar aceleasi canale de comunicare utilizate si initial, inclusiv postare pe pagina proprie de internet si anuntarea telefonica a candidatilor inscrisi.
Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.