Procedura depunere Forexebug in 2020. Ce reguli se impun?

de Cristian Tanase 12 Feb. 2020 5129

Procedura depunere Forexebug in 2020. Ce reguli se impun?
Cum arata procedura pentru depunerea corecta de situatii in sistemul Forexebug? Ce reguli se impun in 2020 in aceasta privinta si care sunt normele in vigoare?


Potrivit prevederilor art. 24 din OUG 88/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile publice au obligatia raportarii situatiilor financiare si altor tipuri de rapoarte, denumite in continuare rapoarte, stabilite pe baza datelor din evidenta sau contabilitatea proprie, potrivit procedurii de functionare a sistemului.

Rapoartele prevazute la art. 24 contin in mod obligatoriu semnatura sau o modalitate de autentificare stabilita prin procedura de functionare a sistemului, apartinand conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i-au fost delegate aceste atributii, in conditiile legii. Raspunderea pentru legalitatea si corectitudinea datelor raportate apartine conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i s-au delegat aceste atributii.

Procedura privind modulul "Completarea si depunerea formularelor din sfera raportarii situatiilor financiare ale institutiilor publice" este prevazuta in Ordinul ministrul finantelor publice nr.517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cuprinsul acestei anexe, sunt reglementate exact documentele care trebuie depuse pentru o raportare corecta, frecventa cu care trebuie depuse, precum si modalitatea de completare a formularistici necesar a fi depusa.

Potrivit acestor dispozitii lgeale, in vederea generarii in mod automat din sistemul national de raportare a situatiilor financiare, ordonatorii de credite intocmesc in format electronic urmatoarele formulare:
a) balanta de deschidere;
b) cont de executie non-trezor;
c) balanta de verificare;
d) plati restante si situatia numarului de posturi;


e) situatia platilor efectuate si a sumelor declarate pentru cota-parte aferenta cheltuielilor finantate din FEN postaderare;
f) situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 si titlul 58);
g) situatia platilor efectuate la titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila";
h) situatia activelor si datoriilor financiare;
i) balanta deschisa luna 12;
j) actiuni si alte participatii detinute de entitatile publice, in numele statului roman, la societati, companii nationale, precum si in capitalul unor organisme internationale si companii straine;
k) actiuni/alte participatii detinute direct/indirect de unitatile administrativ-teritoriale la operatorii economici;
l) situatia modificarilor in structura activelor nete/capitalurilor proprii;
m) situatia activelor fixe corporale;
n) situatia activelor fixe necorporale;
o) situatia stocurilor;
p) alte anexe.

Prin urmare, in opinia noastra, in functie de tipul si specificul institutiei publice si documentele ce trebuie raportate, este necesara intocmirea formularisticii necesare in conformitate cu prevederile legale sus-citate.

Astfel, transmiterea electronica a rapoartelor si accesul institutiei publice la functionalitatile Sistemului national de raportare - Forexebug se realizeaza prin accesarea site-ului Ministerului Finantelor Publice, prin "Punctul Unic de Acces" - Sistemul national de raportare – Forexebug, semnarea electronica a rapoartelor si accesul la functionalitatile sistemului national de raportare - Forexebug al entitatilor publice realizandu-se de catre conducatorul entitatii sau persoana desemnata in acest sens.

Rolul conducatorului sau al persoanei desemnate presupune in principal:

a) vizualizarea rapoartelor generate de sistem (rapoarte, notificari, extrase de cont etc.);
b) acces pentru utilizarea aplicatiei Control Angajamente Bugetare (CAB); acest rol permite inregistrarea/modificarea electronica a datelor introduse in aplicatia CAB, precum si vizualizarea informatiilor din aceasta aplicatie;
c) vizualizarea informatiilor (fara drept de modificare) din aplicatia Control Angajamente Bugetare (CAB);
d) semnarea si transmiterea documentelor in format electronic;
e) semnarea si transmiterea documentelor in format electronic pentru entitatile publice direct subordonate (denumire entitate publica, cod de identificare fiscala), daca este cazul.

In acest sens, pentru a primi autorizare de operare in sistem, institutia publica completeaza formularul "Cerere privind inrolarea/modificarea accesului/revocarea accesului la functionalitatile sistemului national de raportare (Forexebug)" care:

a) poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice prin "Punctul Unic de Acces" - Sistemul national de raportare - Forexebug sau poate fi ridicat de la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care entitatile publice isi au deschise conturile de cheltuieli bugetare;
b) se intocmeste in doua exemplare, din care exemplarul nr. 1 ramane la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului, iar exemplarul nr. 2 se restituie entitatii publice, dupa completarea de catre unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului a rubricilor destinate acesteia.
c) administratorii procedeaza la verificarea documentelor si la introducerea in sistem a informatiilor aferente persoanei/persoanelor pentru care se solicita inrolarea.
In situatia in care informatiile introduse de administratori in sistem sunt corecte, persoana pentru care se solicita inrolarea este inregistrata in acest sistem. Persoana astfel inregistrata in sistem primeste la adresa de e-mail inscrisa in formular confirmarea faptului ca a fost inregistrata.
In baza informatiilor din formular, administratorii atribuie persoanei pentru care se solicita inrolarea, inregistrate in sistem, rolul/rolurile solicitate. Persoana inrolata primeste la adresa de e-mail confirmarea fiecarui rol atribuit, urmand sa actioneze potrivit legii, in limitele conferite.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.33 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016