Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Comisia de disciplina din cadrul primariei. Un auditor poate face parte din componenta?

de Cristian Tanase 01 Feb. 2022 269

Comisia de disciplina din cadrul primariei. Un auditor poate face parte din componenta?
"In aplicarea corecta a legislatiei,va solicitam un punct de vedere cu privire la componenta comisiei de disciplina, respectiv, daca un functionar public de executie, auditor, este propus de catre primar sa faca parte din comisia de disciplina, exista vreo prevedere legala care sa interzica ca un auditor functionar public sa faca parte din comisie intrucat prevederile Anexei 7 la OUG 57/2019 privind codul administrativ, nu prevede acest aspect."


Raspunsul specialistilor: 

Auditorii interni trebuie sa isi indeplineasca atributiile in mod obiectiv si independent, cu profesionalism si integritate, conform prevederilor prezentei legi si potrivit normelor si procedurilor specifice activitatii de audit public intern (art.21 din Legea nr.672/2002, cu modificarile si completarile ulterioare).

Totodata, conform art. 22 alin.(3) din Legea nr.672/2002, auditorii interni nu trebuie implicati in vreun fel in indeplinirea activitatilor pe care in mod potential le pot audita si nici in elaborarea si implementarea sistemelor de control intern al entitatilor publice.


Auditorii interni trebuie sa depuna toate eforturile pentru a fi independenti in tratarea problemelor aflate in analiza; auditorii interni trebuie sa fie independenti si impartiali atat in teorie, cat si in practica.

 

In cuprinsul art. 494 alin.(3) din Codul administrativ, se prevede ca, comisia de disciplina poate desemna unul sau mai multi membri si, dupa caz, poate solicita compartimentelor de control din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice sa cerceteze faptele sesizate si sa prezinte rezultatele activitatii de cercetare.

 

Prin urmare, desi nu este reglementata o interdictie expresa, in opinia noastra, numirea auditorului in Comisia de disciplina ar putea afecta impartialitatea, independenta si obiectiviatea acestuia, in situatia in care anumite fapte considerate abateri disciplinare ar putea face obiectul auditului organizational. De regula, auditorul nu face parte din acest tip de comisii, natura atributiilor nefiind potrivita cu activitatea derulata in cadrul Comisiei de disciplina.

 

Astfel, pentru evitarea unor situatii ce pot afecta independenta activitatii de audit si a auditorului si incalcarea normelor care guverneaza activitatea acestuia, in opinia noastra, este recomandata numirea unui alt functionar care sa nu faca parte din compartimentele de control sau audit (activitatea ce sta la baza imbunatatirii organizationale si pe care se bazeaza inclusiv activitatea de control).


Un raspuns valabil la data de 1.02.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016