Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Achizitii directe stare de urgenta si depasire prag. Cum le corectam?

de Ioana Stoica 18 Mai. 2020 551

Achizitii directe stare de urgenta si depasire prag. Cum le corectam?
In perioada starii de urgenta, o institutie a facut achizitii directe pentru aprovizionarea cu echipamente de protectie si dezinfectanti cu depasirea pragului impus de lege. Cum se pot corecta aceste aceste achizitii?


Raspunsul specialistului:

Potrivit dispozitiilor art. 42 alin. (2) si (3) din Decretul Presedintelui Romaniei nr.240/2020 asigurarea sumelor necesare pentru achizitionarea de catre unitatile sanitare de materiale, echipamente de protectie si medicamente necesare in perioada pandemiei se realizeaza prin alocarea de catre Ministerul Sanatatii in bugetul unitatilor sanitare din subordine a sumelor cu aceasta destinatie, urmand ca achizitia sa se realizeze prin procedura de achizitie directa, in conditiile art. 15. De asemenea, asigurarea sumelor necesare pentru achizitionarea de catre unitatile sanitare care nu sunt in subordinea Ministerului Sanatatii de materiale, echipamente de protectie si medicamente necesare in perioada pandemiei se realizeaza prin alocarea de catre ordonatorul principal de credite in bugetul acestor unitati a sumelor cu aceasta destinatie, urmand ca achizitia sa se realizeze prin procedura de achizitie directa, in conditiile art. 15.

Aceste dispozitii s-au regasit in mod similar si in Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020 fiind reglementate in cuprinsul art. 10 si art. 28.

Cu privire la aplicarea acestor masuri Agentia Nationala pentru Achizitii Publice a facut precizari ce pot fi accesate utilizand linkul http://anap.gov.ro/web/precizari-legate-cu-privire-la-realizarea-achizitiilor-prevazute-in-decretul-presedintelui-romaniei-privind-instituirea-starii-de-urgenta-pe-teritoriul-romaniei/ conform carora:
– In perioada starii de urgenta instituite pe teritoriul tarii, autoritatile /entitatile contractante prevazute la art. 10 si art. 28 din Decret, achizitioneaza in mod direct materiale si echipamente necesare combaterii epidemiei COVID-19;
– Autoritatile/entitatile contractante verifica incadrarea in prevederile Decretului si justifica modul in care achizitiile respective contribuie la combaterea epidemiei COVID-19;
– In vederea monitorizarii achizitiilor derulate in perioada de aplicare a Decretului, autoritatile contractante pun la dispozitia ANAP informatii, in termen de maxim 30 de zile lucratoare de la finalizarea perioadei decretate.

Astfel,  apreciem ca achizitiile in perioada starii de urgenta de catre unitatile sanitare pentru situatiile expres mentionate in Decretele Presedintelui  sunt exceptate de la regulile stricte in domeniul achizitiilor publice, dar trebuie realizate cu prudenta si bine justificat. Asadar, apreciem ca in situatiile care se incadreaza pe dispozitiile legale sus-mentionate, unitatile sanitare pot efectua achizitii directe fara respectarea pragului prevazut la art. 7 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind insa necesara justificarea temeinica si incadrarea situatiei in reglementarile legale sus-amintite.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016