Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Conditii utilizare autoturisme in cadrul institutiei. Ce reguli se impun?

de Cristian Tanase 26 Apr. 2021 4080

Conditii utilizare autoturisme in cadrul institutiei. Ce reguli se impun?
In ce masura autoturismele institutiei pot fi folosite de angajatii institutiei, mai exact, de catre managerul institutiei, in scopul deplasarii acestuia pe alte trasee decat cele impuse de activitatea profesionala (e.g. traseul domiciliu-institutie)?



Raspunsul specialistului: 


Potrivit art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea 500/2002 institutiile si autoritatile publice din administratia publica centrala si locala se finanteaza potrivit dispozitiilor acestor legi, finantare ce vizeaza asigurarea bunei desfasurari a activitatii respectivei institutii sau autoritati publice.

In acest context, facem mentiunea ca bugetul il reprezinta documentul prin care sunt prevazute si aprobate in fiecare an veniturile si cheltuielile sau, dupa caz, numai cheltuielile, in functie de sistemul de finantare a institutiilor publice.

Toate aceste fonduri publice sunt destinate realizarii activitatii si indeplinirii obiectivelor institutiei.
 

In acest context, in ceea ce priveste dotarea cu autoturisme relevanta prezinta si OG 80/2001, act normativ ce prevede in anexa nr.3  limita maxima a dotarii cu autoturisme, tinand cont de nivelul autoritatilor sau institutiilor publice (central sau local) si tipul acestora.


Dotarea cu autoturisme se realizeaza asadar, ca regula generala, prin achizitie publica, in limitele ordonantei precitate, din fonduri publice, doar cu caracter de exceptie putand fi acceptate in comodat.
 

Astfel, tinand cont de scopul dotarii cu autoturisme a institutiilor publice, apreciem ca acestea deservesc persoanele care sunt incadrate in instituie si cu atat mai mult managementul acesteia, insa doar in exercitarea functiei detinute, neputand fi utilizate in interes personal (chiar daca presupunem ca toate cheltuielile aferente, inclusiv carburantul, ar fi suportat din veniturile proprii ale persoanei in cauza).
 

Semnalam ca, desi Codul administrativ stabileste in sarcina functionarilor publici a obligatiei de a folosi bunurile apartinand autoritatii sau institutiei publice numai pentru desfasurarea activitatilor aferente functiei publice detinute, apreciem ca acest principiu este general aplicabil sectorului bugetar, toate bunurile a caror achizitie, finantare, intretinere, revizie, inclusiv asigurari, si altele asemenea, sunt suportate din fonduri publice, fondurile respectivei institutii sau autoritati publice, deservesc si trebuie utilizate exclusiv in indeplinirea atributiilor de serviciu si interesul respectivei institutii sau autoritati publice.
 

Insa, in situatia in care functia detinuta de conducatorul institutiei este printre cele care ii confera dreptul acesteia la autoturism, apreciem ca acesta poate fi utilizat si pentru deplasarea de la domiciliu la sediul institutiei si invers. Daca insa autoturismul deserveste nu conducatorul, ci institutia publica, apreciem ca acest lucru ar putea fi realizat, doar in masura in care nu este afectata activitatea institutiei (eventuale deplasari ale altor angajati ai institutiei in interesul serviciului/instituiei – de ex.sedinte, activitati in teren s.a.).


Semnalam ca aceste aspecte, respectiv modul de utilizare a resurselor publice apartinand institutiilor fac obiectul verificarii Curtii de Conturi, astfel ca recomandam prudenta in utilizarea acestora.
 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >> 

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016